Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Sofie - 6 mars 2008 20:30

Imorgon börjar jag inte lika tidigt som jag gjort de senaste dagarna så vi får sova lite längre, tjoho! Jobbar till 16 så det blir en lite längre eftermiddag istället för Liam men det tror jag att han klarar. Sen blir det hem och ha lite fredagsmys:-) Då börjar den efterlängtade helgen!


Än så länge så vet vi inte om Mattias kommer att komma hem på lördag kväll eller söndag kväll, berodde lite på biljetter tydligen. Ja han är iallafall varmt välkommen hem!


Nej nu ska jag slappa lite framför tvn innan det är dags att hoppa i säng.

Av Sofie - 6 mars 2008 20:26

Som jag skrev igår så blev det ju lite hastigt och (o)lustigt igår när vi åkte hem från Alice och Helen...


Helen ringde tidigare ikväll och kollade läget och påpekade att jag inte alls är någon dålig mamma och muntrade upp mig!

Så skönt med en så förstående och omtänksam vän:-)

Av Sofie - 6 mars 2008 20:21

Liam är rädd för Swiper!


Swiper är en räv som kommer och "tjuvar" saker från Dora och hennes apa Boots. Varje gång han dyker upp så blir Liam lite rädd. Imorse när jag stod i duschen och Liam kollade på tv så kom han in till mig storgråtandes, tillsist förstod jag att det var Swiper han hade blivit rädd för. När jag är med är det inte några större problem utan det är om han tittar själv.


Jag minns att min kompis Mias dotter också var rädd för Swiper när hon var i samma ålder.

Av Sofie - 6 mars 2008 20:13

Mormor och Liam börjar alltid torsdagarna med att äta frukost tillsammans. Sen när magarna är fulla och energin på topp börjar dagens bravader;-) Idag blev det en bussutflykt! Dom åkte till affären (inte den närmsta såklart för då hade det ju inte blivit någon utflykt!) för att köpa sylt till pannkakorna som skulle ätas till lunch.

Dom hann även in på Mc Donalds och åt varsin glass!


Efter lunch och vila gick dom ut och lekte tillsammans med Lovisa. Dom hade kört runt varandra i Liams lära-gå-vagn. Lovisa hade nog fått köra mest för hon hade blivit alldeles svettig;-)


Jag kom lagom till middagen. Det är så roligt för mamma sitter och berättar och Liam fyller i vad dom har gjort under dagen! När dom berättade om bussen så riktigt lyste det om Liam, det tyckte han var superkul!


Jag var lite orolig att det skulle bli värsta utbrottet idag igen när vi skulle åka hem... men jag klarade mig;-) Lyckades få med mig en glad Liam hem!

När vi kom hem så tittade vi såklart på Dora tillsammans. Då satt han i mitt knä hela tiden och kramade mig hårt, underbart.

Av Sofie - 6 mars 2008 20:07

Ny dag!

Även idag började jag tidigt så tio över sex väckte jag Liam. Fick då svaret: Nej mamma ova (ova=sova)! Han ville helt enkelt inte gå upp, det ville egentligen inte jag heller. Men vi hade inget val så det var bara att masa sig upp. Morgonen fortsatte med nej mamma, han ville bara vara hemma tillsammans med mig, då skär det lite i hjärtat på en.


Men tillslut kom vi iväg, idag är det ju mormordag så jag lämnade Liam hos mamma och själv fortsatte jag till jobbet. Vi hade lite färre barn idag, alla kollegor var på plats plus att det har varit gudomligt väder så dagen har rullat på bra!



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards