Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofie - 31 oktober 2007 18:12

Blir nog inget mer bloggande idag pga huvudvärken (vilket tjat va om denna värk...).

Ska bara ligga i soffan och ta det lugnt!

Ha en skön kväll:-)

Av Sofie - 31 oktober 2007 18:07

Igår kväll när Mattias kom hem började han att hålla på och fixa med tvn och alla apparater till den. Han drog om sladdar och kopplade hit och dit. Liam var väldigt intresserad av detta, han tog några kablar och kopplade lite han med. Båda killarna var helt uppslukade av detta!

Det var så roligt för vid ett tillfälle så var dom båda två bakom tvn och pulade och pratade för sig själva, två "hi-tech-idioter" här hemma nu med andra ord;-) 

Liam assisterade Mattias väldigt bra, fick ett stort TACK av Mattias när dom var klara:-)

Av Sofie - 31 oktober 2007 18:01

Huvudvärken ger inte med sig...

Mattias var gullig och kom hem tidigare idag, skönt! Vi har nu ätit middag alla tre tillsammans (händer inte så ofta i veckorna), jag hade gjort fiskgratäng. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men Mattias tyckte iallafall att den var god och det är ett bra betyg med tanke på att han inte så gärna äter fisk! Liam tyckte väl sådär, men han har blivit lite kräsen med mat på senaste tiden. Han tyckte mest om räkorna, han älskar verkligen räkor - kalla som tillagade!


Nu är killarna nere och leker, det låter som om dom spelar boll för dom skriker "mååål" titt som tätt!

För en stund sedan jonglerade Mattias, Liam tycker att det är jätteskoj och satt och skrattade mest hela tiden:-)

Av Sofie - 31 oktober 2007 17:57

Tänk vad en liten busunge kan hitta på medans hans mamma lagar middag!

Tittut! Skoj att sitta inne i skåpet:-)

När mamma tittade åt ett annat håll var jag snabb som en vessla och tog fram en rulle serpentiner (fast jag inte får...)! Det var så härligt att tillverka konfetti:-) Mamma var inte lika road när det var dags att plocka upp det;-)


Av Sofie - 31 oktober 2007 14:38

Liam somnade tillslut och jag passade på att vila mig jag med. Är väl inget bättre med huvudet men illamåendet känns litebättre iallafall. Skönt, för jag hatar verkligen att må illa!

Jag orkade inte sitta upp när jag skulle söva Liam så jag la mig nedanför hans säng på en liten madrass han har i sitt rum. Då visste han att jag var i rummet samtidigt som jag fick lite vila samtidigt!

När han vaknade lyfte jag ner honom till mig så vi kunde ligga och mysa lite (det är så gosigt!) men rätt som det var hade han somnat om, så nu ligger han inne på golvet och sover;-) Får nog väcka honom snart så inte kvällen blir knasig!


     

Av Sofie - 31 oktober 2007 12:37

Usch jag har så ont i huvudet att jag mår illa. Har försökt att söva Liam nu en stund men det är inte det lättaste när man helst av allt själv vill sova och ha det tyst och mörkt runt omkring sig...

Har dessvärre varit tvungen att kräkas en gång (jag som aldrig kräks) pga huvudvärken, blä!

Är nu inne på tredje dagen med huvudvärk, när ska det ge med sig????

Av Sofie - 31 oktober 2007 12:33

När vi kom till förskolan var dom påväg ut. Vi klädde på oss utekläderna och följde med. Till en början gick Liam runt och höll mig i handen, men efter en stund vågade han gå runt lite själv. Han gungade, bakade kaka, körde bil och lekte med en ratt som satt upphängd på ett staket.

Efter ett tag fick vi följa med ena fröken in och titta på hur det såg ut inne på avdelningen. Verkade som om Liam gillade vad han såg för han lekte med alla sakerna och gick runt och såg nöjd ut!


Vi åkte hem strax innan lunch, kändes bra att åka därifrån medans Liam fortfarande tyckte att det var skoj:-)

Av Sofie - 31 oktober 2007 07:39

Natten har varit helt okej!


Idag ska vi till dagis och hälsa på, ska bli jättespännande. Ska bli så roligt att se hur Liam reagerar. Återkommer senare under dagen med hur det gick!


Idag när vi har en tid att passa vad händer då? Jo Liam ligger fortfarande och sover, får väl väcka honom snart. Ser ju inte så bra ut om vi kommer

försent till dagis första gången vi ska dit;-)


Ha en bra förmiddag:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards