Alla inlägg den 20 april 2007

Av Sofie - 20 april 2007 19:26

När vi kom hem var det dags igen...Liam kröp runt på golvet och plötsligt börjar han jättegråta, då har han slagit i munnen igen så att det blöder. Stackarn det har inte riktigt varit hans dag idag:( Det var inte lika "farligt" denna gång men det blödde ju trots allt, jag gillar inte blod...

Nu är det dags att natta honom och jag håller tummarna för att han kommer sova bra i kväll och framför allt i natt! Är ju lite upp och ner med den där sömnen;-)

Men hoppet lever än!

Av Sofie - 20 april 2007 15:44

Är nu hemma hos mamma och pappa. Liam har en lära-gå-vagn hos mormor och  morfar. Han har inte riktigt fått in snitsen än. Han tror ju att han KAN gå (vilket han INTE kan) så han tycker det är lite löjligt med en vagn att hålla sig i;-)

Ibland går det bra en liten bit, så länge det är raksträcka och inget kommer i vägen... Men helst vill han ha en hand på vagnen och den andra i någons hand. Eller fick han välja helt själv skulle han nog inte vilja använda den där vagnen över huvudtaget!

Av Sofie - 20 april 2007 15:39

Fick precis ett mms från Mattias.

Han var på jeepsafari på glaciären! Det var massa snö... så man ska väl inte klaga på blåsten här hemma;-) Men är man på en glaciär så känns det nog i och för sig ganska naturligt med snö!



Av Sofie - 20 april 2007 12:58

Pratade med mamma för en stund sen, hon hade nu kommit hem från stan. Hon hade hittat present till mormor som tur var!

Hon undrade om jag och Liam ville äta med henne och pappa ikväll och det var vi ju inte sena att tacka ja till! Det var bara att komma när vi hade lust, så jag tror att vi åker dit efter att Liam har sovit middag:-) Det värsta är bara att vi måste ge oss ut i denna blåst, det är helt enormt vad det blåser, blä! Men det är det ju värt med tanke på en god middag;-)

Av Sofie - 20 april 2007 09:55

Hjälp vad det blåser! Är glad över att man just nu är inomhus, längtar inte ut. En granne på gården håller på att bygga veranda på framsidan (så som vi gjorde i somras), är inte avundsjuk precis;-)

Hoppas att det blir bättre väder snart, vill ju ha vår NU!

Av Sofie - 20 april 2007 09:25

Usch för en stund sedan ramlad Liam och slog i munnen. Det blödde väldigt mycket och han var jätteledsen, vilket jag förstår. Det var väldigt svårt att se var ifrån det blödde i överkäken så jag ringde till BVC och rådfrågade. Men det är inget att göra just nu, skulle tänderna i överkäken bli mörka när dom kommer fram ska vi då uppsöka tandläkare, men nu kan man inget göra. Håller tummarna för att han inte slog i tänderna, ser faktiskt ut som om det är från strängen i överläppen som det blöder. Nu ligger han och sover, blev helt slut efter sin lilla olycka. Men det är ju varken den första eller sista vurpan han kommer att göra...

Av Sofie - 20 april 2007 08:32

I dag är det tvättning som står på schemat. Liam hjälper gärna till... jag plockar in och han plockar ut;) så det gäller att vara snabbare än honom så maskinen går igång nå´n gång!

När vi höll på med tvätten inne i badrummet var jag tvungen att gå ut i köket och hämta en ny förpackning med tvättmedel, gissa vad som hade hänt när jag kom tillbaka? Jo då är Liam helt inrullad i toapapper, han har fått tag på rullen och rullat ut hela, den var rätt ny så det var ganska mycket papper! Det såg ut som om han hade hela kroppen inlindad i bandage;-)

Egentligen skulle vi ha babysimmat idag, men igår var Liam lite hostig och med tanke på att han har blivit sjuk nästan varje gång vi har varit och simmat så bestämde jag mig för att hoppa över.


Av Sofie - 20 april 2007 07:40

Kan berätta att jag nog bara hann läsa typ 5 sidor igår kväll innan ögonen gick i kors. Ni vet hur det är när man läser samma rad om och om igen och ändå inte kommer ihåg vad man läst... Så det blev en tidig kväll igår, skönt faktiskt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards