Alla inlägg den 18 juli 2007

Av Sofie - 18 juli 2007 20:29

Måste bara skriva lite om Liams "gående". Det är så mycket lättare nu när han går själv och man inte måste hålla honom i handen hela tiden och följa med honom precis överallt (missförstå mig inte nu och tro att jag lämnar honom vind för våg). Han är ju visserligen en sällskapssjuk liten kille så han vill ju att man är med honom i stort sett hela tiden men ibland är han ganska så nöjd med att gå runt och fnula lite för sig själv! Han är väldigt stadig förutom när han är trött, då räcker det med att en liten vindpust kommer för att han ska ramla;-)


Det är så otroligt gulligt tycker jag när sånna här små godingar tultar omkring, kan inte titta mig mätt på det!


Här hemma är han riktigt tuff, han går iväg till lekparken själv (såklart har jag koll, men han vet ju inte det). Det märks att han känner sig trygg i omgivningen.


Han har också blivit en rackare på att klättra, är inte ett dugg rädd (vilket känns lite farligt ibland...). Kommer upp (eller ner beroende på om han ramlar...) på de mest märkliga ställen. Just nu försöker vi att lära honom att gå ner från saker baklänges, men det är inte det lättaste. Ibland kommer han ihåg det, men det går ju så mycket fortare om man dyker med huvudet före... Han har konstant nått märke i pannan. Kommer ihåt att hans kusin Isabelle också alltid hade en bula i pannan när hon var liten!

Av Sofie - 18 juli 2007 20:16

Förstår inte vad jag gör för fel... När Mattias lägger Liam går det typ på fem minuter men när jag gör det tar det minst en halvtimme:-( Liam sover nu iallafall, eller sover och sover han vaknar typ var tionde minut, men där emellan sover han;-)

Tror faktiskt det blir en tidig kväll för mig, dels känner jag mig lite krasslig och dels så ligger Camilla Läckbergs senaste bok (Tyskungen) inne på sängen och väntar!

Mattias är ju i Malmö så då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag är tråkig om jag går och lägger mig tidigt;-) Man får försöka se det positiva med att han är borta...

Av Sofie - 18 juli 2007 20:14

Jag har fått ont i halsen. Inte bara sådär lite grann utan verkligen ONT i halsen, inte roligt:-(

Av Sofie - 18 juli 2007 19:31

Idag åkte jag, Liam, mamma, pappa och Camilla hem till min farmor. Hon behövde hjälp med att storhandla (hon är lite skröpplig min lilla farmor) så vi hjälpte henne med det och så stannade vi på lunch och fika.


Vi åkte i två bilar så att farmor också skulle få plats när vi hämtade upp henne, hon åkte med mamma och pappa. När vi kom fram till Willys blev Liam eld och lågor, han fullkomligt älskade att handla med gammelfarmor. Han sprang runt i affären och kom med lite olika förslag på vad han tyckte att hon skulle stoppa ner i kundvagnen;-) Bland annat ett stort paket med kex! Min farmor är synskadad och har svårt att röra sig, men det kunde man inte tro när man såg henne i affären. Liam drog runt med henne i hennes käpp och hon såg ut att trivas;-)


När vi kom hem till farmor blev det lunch. När vi hade ätit klart var ju Liam såklart tvungen att gå runt och undersöka farmors lägenhet. Kan säga att det finns en hel del ömtåliga saker hemma hos henne, men han var jätteduktig med att inte röra. Farmor såg inte svettig ut en enda gång;-)


Liam blev riktig polare med gammelfarmor, hon såg så mallig ut för det! När vi skulle åka hem följde hon oss ner i hissen och när hon sedan skulle åka upp igen och sa hej då började Liam att gråta och sprang till hissen. Inte så roligt att han blev ledsen men en ganska så gullig syn.


Vi åkte sen hem till mamma och pappa där det blev lek och middag. Grillad ytterfilé, bulgur och sallad. Liam åt JÄTTEmycket, härligt att se, han har ju inte varit så stor i maten på sistone, men det här föll honom verkligen i smaken!

Vad står det på lappen att du behöver gammelfarmor?



Kanske du vill ha lite skinka på smörgåsen?


Hemma hos gammelfarmor finns det mycket saker att undersöka, här med dockan Charlotte.


Kuddkrig med morfar i gammelfarmors säng;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards