Alla inlägg den 1 december 2007

Av Sofie - 1 december 2007 15:52


Av Sofie - 1 december 2007 15:02

När vi i torsdag var på julbord med Mattias jobb så kunde tyvärr inte Mattias chef (eller hans fru) närvara. Hans fru låg hemma i magsjuka och då är det inte så lätt att ta hand om tre barn!


Så detta år hade han per telefon instruerat Mattias att hålla ett litet tal där han tackade sina anställda för att dom gör ett fantastiskt jobb. Vi respektive blev även vi tackade för att vi ställer upp och att vi "står ut" ibland när det jobbas mycket:-)


Eftersom chefen inte var på plats så blev det julklappsutdelning dagen efter på jobbet. När Mattias kom hem så hade han med sig en julklapp även till mig! Jag fick ett Delicard "Deluxe".


Såhär beskrivs det:


Delicard Deluxe är gåvokortet som ger goda förutsättningar för en riktig gourmetkväll!
Gåvomottagaren kombinerar en smakrik förrätt, huvudrätt och dessert till en härlig lyxmiddag för två personer.
Totalt innehåller gåvokortet tre förrätter, tre huvudrätter och tre desserter att välja mellan.


Ja man kan ju inte annat än tacka så hemskt mycket:-)

Tänk att även jag som inte är anställd där får en julklapp, vilken chef va!?

Han kan han!


ps Inuti kortet så hade han skrivit en liten hälsning:

Låt din man laga till detta!


Inte mig emot;-)

Av Sofie - 1 december 2007 14:37

Förresten! Idag mår jag bra:-)

Lite förkyld, men jag mår prima i jämförelse mot hur jag kände mig igår;-)

Av Sofie - 1 december 2007 14:34

Imorse så såg jag och Liam första avsnittet av julkalendern på tv. Tror nog att den kan bli bra! Liam satt som förstenad i mitt knä och tittade, mest häpnadsväckande var nog när jultomten visade sig!


Sen har vi också adventspyntat lite granna, satt upp stjärnor i fönstren och en ljusstake i sovrumsfönstret.

Nu är det bara snön som saknas!

Av Sofie - 1 december 2007 14:29

Idag på förmiddagen har jag städat och Mattias var iväg med Liam till frisören. Han var lika duktig denna gång, det ända han protesterade mot var "förklädet" så det behövde han inte ha. Annars satt han som ett ljus!

Det blev jättefint:-) Skönt att ha lite kortare och tunnare när vi ska iväg till varmare breddgrader.


Idag skulle Peter och Malin ha kommit hem till oss men dessvärre får vi ställa in det. Mattias känner sig illamående och är inte helt hundra och med tanke på att det går magsjuka på hans jobb så känns det dumt att chansa. Tråkigt men sant:-(


Vi har sovit alla tre framför tvn nu på eftermiddagen. Liam var hur trött som helst, han kom och satte sig i mitt knä och 1 minut senare hade han somnat. Så jag passade också på att ta en powernap och Mattias likaså! Skönt:-)


Nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, hade ju räknat med att få besök...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards