Alla inlägg den 10 december 2007

Av Sofie - 10 december 2007 07:09

...Malin pa namnsdagen!

Av Sofie - 10 december 2007 07:04

Just nu ligger Liam och vilar (blev vila fore lunch idag), Mattias sitter borta vid serveringen och laser tidningen och jag sitter har framfor datorn och uppdaterar er hur vi har det.

Som ni sakert har forstatt gar det verkligen ingen nod pa oss:-)


Nu ar min internet-tid snart slut, jag sager hej da sa lange och ha det sa bra!

Kramar fran Thailandsresenarerna:-)

Av Sofie - 10 december 2007 06:58

Jag onskar sa att jag kunde lagga ut en bild sa ni far se hur fint vi bor! Men tyvarr funkar inte det.

Vi bor pa ett jattebra hotell (ja ni kan ju tanka er nar Kungen kom hit!) som ligger precis vid den vita stranden med turkost vatten. Tva fina pooler, den ena med poolbar. 4 restauranger att valja emellan, dock har vi bara atit lunch ute vid poolbaren och vi har frukostbuffe'n pa den ena restaurangen. Till frukost serveras det verkligen allt mellan himmel och jord, det finns typ allt!

Imorse nar jag skulle valja brod sa tog jag ett morkt som sag smarrigt ut, nar jag sen skulle ata det sa visade det sig att det var banankaka!


Snart ar det dags for oss att ata lunch, idag ska vi nog prova pa ett annat stalle.

Av Sofie - 10 december 2007 06:50

Okej nu till den stora fragan, vad har ni for vader?


Jo det ska jag tala om!

33 grader varmt, sol med lite molnighet, och det ar tur det for annars hade det blivit FOR varmt! I havet har vi den harliga temperaturen 28 grader (det blir aldrig mindre an 26 grader!). Sa med andra ord har vi det toppen!

For att inte verka for dryg;-) kan jag val beratta att igar kom det en haftig regnskur pa en timme... men idag har det varit stralande sol hela dagen!


Vi njuter av att inte behova bylta pa oss massa klader, vi strosar runt i badklader hela dagarna! Hanger nere pa stranden pa formiddagen tills det ar dags for lunch och vila. Sen blir det mer bad tills det ar dags att gora sig i ordning infor kvallen!


Liam stormtrivs! Han sitter dagarna i anda och graver i sanden, varldens storsta sandlada enligt honom;-) han tycker ocksa att det ar jattemysigt att bada. Idag sa han att det var lite kallt i vattnet, det var val bara 27 grader idag kanske... hihi!

Av Sofie - 10 december 2007 06:42

Nu ar vi har i underbara Thailand!


Flygresan gick hur bra som helst, Liam var verkligen superduktig:-)

Under resan som tog 13-14 timmar var han ledsen sammanlagt 5 minuter och det var varje gang han var tvungen att satta pa sig baltet. Passagerarna runt omkring beromde Liam stup i ett och sa hur duktig han va, bade han och vi var stolta!


Nar vi val kom fram till hotellet tyckte vi att vi fick ett speciellt mottagande, fafanga som vi ar;-) sa trodde vi saklart att roda mattan var utrullad for oss, men sa var det inte...

Thailands kung var pa ingang samtidigt som vi kom. Har i Thailand ar kungen hur stor som helst, en riktig Idol! Sa det var lite speciellt att fa se honom live! Har pa hotellet var det namligen en regatta som har pagatt under veckan och nu nar vi kom sa var det finaldagen! Sa det var mycket pompa och stat:-)


Vi fick snallt sitta ner och vanta med var incheckning tills kungen hade gjort sin entre' men tillslut fick vi var nyckel och vi kunde ga upp till vart rum. Stort fint rum med lite havsutsikt sa vi ar nojda!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards