Alla inlägg den 5 december 2007

Tv

Av Sofie - 5 december 2007 19:47

Ikväll blir det tv-kväll!

Först ut är Roomservice och efter det Leilas jul:-)


Ha en skön kväll

Av Sofie - 5 december 2007 16:04

Skickar en tanke till Linda med familj. Dom är inne på tredje veckan med magsjuka, inte roligt.

Hoppas ni blir friska snart!

Kram till er alla tre:-)

Av Sofie - 5 december 2007 15:58

Nu har vi varit iväg till centrum. Dessvärre blev Liam mycket besviken när vi kom ner till vattnet, inte en pippi! Vi gick och letade och ropade men inte kom dom för det:-(


Lyckades iallfall handla några pocketböcker, blev lite chicklit, lagom avancerat;-)


Sen tog vi oss även en tur på Ica, blev lite smått och gott och även den obligatoriska "gratisbananen"!


På vägen hem stannade vi till vid återvinningsstationen och slängde alla kartonger som vi fick idag, skönt att bli av med det på en gång. Har ju en förmåga att ligga ett tag och samla damm annars;-)


Men vi har iallafall fått luft idag, vi har varit ute i ca 1 ½ timme, det får räcka i detta tråkiga väder.

Av Sofie - 5 december 2007 13:59

Sitter här framför datorn med min älskade lilla kille sovandes i famnen. Finns det något gosigare och härligare!


Han vaknade redan efter en halv timme och jag fick honom inte att somna om. Var tvungen att skicka iväg ett mail så han fick sitta i mitt knä under tiden. Men han var allt lite mera trött för han somnade ganska så fort om!

Av Sofie - 5 december 2007 12:59

Snart ska bikinin åka på... Det här är nästan värsta tiden att åka iväg, sett ur bikiniperspektiv! Man är blek, magen är som en liten marshmallows (den är inte sig lik efter jag fick Liam...) ja ni förstår vad jag menar;-)


Men, men det är som det är! Faktiskt så är det ju fler som ser ut som mig än som tunna små streck, man får trösta sig med det;-)


Eller vad sägs om det här:

Av Sofie - 5 december 2007 12:57

Än så länge har vi inte kommit iväg till centrum. Regnet öser ner så det känns inte så lockande att stå ute och mata ankorna. Men fortsätter det även i eftermiddag så får väl regnkläderna åka på, har ju faktiskt lovat!


Liam ligger nu och sover och jag hoppas på att få lite gjort här hemma.

Av Sofie - 5 december 2007 10:56

Det kom precis ett bud hem till oss, julklapp till Mattias!

Eftersom han inte är hemma så var ju vi tvungna att öppna paketen;-) Vi hade faktiskt fått tillåtelse!


Detta var vad som fanns i paketen:


Ostbricka från iittala

Tre olika ostar

Tre iittala skålar

Pepparkvarn från Cole & Mason

Stekpanna från Hackmans

Ankbröst

2 ugnsformar

3 burkar rom (Kalixlöjrom, sikrom och forellrom)


Inte illa va!?


Av Sofie - 5 december 2007 09:52

Har ni sett Chiquitas minibananer?

Mattias kom hem med en klase här om dagen, verkligen hur söta som helst!

Men vi håller oss nog till "vanliga" bananer i fortsättningen, för Liam tyckte väl att dom var sådär. Jag smakade aldrig, har lite svårt för bananer ibland, så jag kan inte ge något omdöme.

Men enligt reklamen ska dom vara lite sötare till smaken men innehålla samma näringsvärde som sina storesyskon!


Söt både i form och smak!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards