Alla inlägg den 6 december 2007

Av Sofie - 6 december 2007 22:19

Kvällen har varit lite kaotisk. Liam spårade ur igen...

Kom inte i säng förrän halv tio. Kan ju hoppas på att han är trött imorgon när vi flyger så att han sover bort några timmar;-)


Nu tror jag att det mesta är packat, lite grejer som är kvar som får fixas imorgon. Men jag känner mig ganska så lugn:-)


Snart ska jag nog ta och gå och lägga mig, gäller att ha krafter inför morgondagens lååååååånga resa!


Sov gott:-)

Av Sofie - 6 december 2007 22:12

Alice hade med sig en julklapp till Liam! En jättefin Molly Mus bok (Alice favorit!) som handlar om julen. Den har lästs flitigt idag, tack så mycket:-)

Liam hade ju även han ett paket, dock ingen julklapp för detta paket har varit påväg flera gånger men alltid har det kommit något i vägen. Men idag fick Alice iallafall sin Bolibompadrake!


Vi fikade med lussebullar, pepparkakor, saffransskorpor, julmust och festis. Lite julmys måste vi ju hinna med innan vi far.

Alice var såld på pepparkakorna och Liam bullade upp en stor hög med allt på sitt fat, dock åt han inte allt som tur va;-)


Sen var det ju tänkt att barnen skullle leka lite med varandra, men det blev mest en maktkamp om Helen! Liam är så förtjust i henne och Alice vill ju förstås visa att det är hennes mamma! Men Helen kände sig poppis iallafall;-)


Dessvärre spårade Liam ur lite granna, så Alice började att gråta. Förlåt tjejen!


Men det var iallafall kul att träffa dom nu innan jul, för när vi sen kommer hem åker dom ner till Skåne.


Tack för idag!

Av Sofie - 6 december 2007 13:09

Känns som om en bomb har släppts ner här hemma. Saker och kläder överallt, men så är det alltid när jag packar;-)

Känner att jag får vara lite mer nogrann och se över vad som kommer ner i resväskan denna gång... jag lägger ner saker, en liten busunge tar upp det när jag inte ser och lägger ner någonting annat;-)


Förmiddagen bestod av strykning, packning, hämtade en resväska (vi har bara en stor) och tankning av bil. Fick en tank av papsen, tack snälla du!


Mamma och pappa hade lagt sitt tankkort ute i sin brevlåda (jag ville ju inte gå in pga kräksjukan). När vi sen kom och hämtade det stod dom i fönstret och vinkade. Fick ett sms sen av pappa där han skrev att dom hade fått "frossa" när dom såg Liam, dom längtar så efter honom!


Nu ligger Liam och sover middag och jag tvättar, bäddar rent och fixar och donar.

När Liam vaknar så tror jag att det inte dröjer förrän Alice och Helen knackar på dörren. Då blir det fika:-)

Av Sofie - 6 december 2007 12:28

...min käre kusin Ted som idag fyller 19 år!

Hoppas din dag blir bra och att dina lumparkompisar firar dig ordentligt:-)

Av Sofie - 6 december 2007 09:42

Stackars mamma och pappa!

Eller mest synd är det nog om pappa, han har legat i kräksjukan hela veckan, mamma är inte lika dålig men inte helt okej,


Nu kommer vi inte kunna säga hej då till varandra ordentligt:-(

Jag vågar inte ta några risker!


Vi har inte setts på en vecka plus att det blir två till nu när vi åker till Thailand. Mamma lät väldigt ledsen över att hon inte fick pussa och krama Liam hej då, men hon försod ju såklart varför.


Men vi får ta igen det när vi kommer hem!

Av Sofie - 6 december 2007 09:40

Tur att natten igår var så bra för det var den inte inatt...


Idag blir det åter igen en pysslardag. Har precis strykit lite kläder, Liam är duktig och leker. Han har även packat sin ryggsäck med lite leksaker!


I eftermiddag kommer Alice och Helen och hälsar på, kul!


Blir inte så mycket mer skrivet nu, för jag har massor att göra:-)



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards