Alla inlägg under december 2007

Av Sofie - 4 december 2007 16:39

Usch jag ser framför mig hur jag kommer få telefonsamtal från dagis där dom vill prata med mig/oss om Liam...


Han har börjat bitas! Bara idag har jag säkert blivit biten 10 gånger, och det är ordentligt. Vi kan ju hoppas på att det är en fas som går över snabbt plus att han "bara" fortsätter att göra det på mig. Tack och lov har han aldrig gjort det på någon annan, man får vara glad för det lilla;-)


Jag blir såklart arg och säger ifrån, men det verkar inte bita (haha!) på honom! Någon som varit i samma situation och kan ge tips!?


Av Sofie - 4 december 2007 16:17

Nu har vi varit på en liten shoppingtur och tvättat bilen. Inga roliga saker vi köpte, men nödvändiga, tex blöjor, våtservetter och simblöjor!



Nu tror jag att vi har klarat av det mesta inför fredag. Jo jag ska köpa några pocketböcker också, men det ska vi göra imorgon. Då blir det bokshopping och matning av ankor i centrum! Har även lovat Liam att vi ska åka buss dit:-) Han tyckte det var så roligt igår när vi åkte både tunnelbana och buss!

Av Sofie - 4 december 2007 13:22

Den "härliga" dagen fortsätter, Liam sov middag i en kvart...



Av Sofie - 4 december 2007 12:17

Nu på förmiddagen var vi till Apoteket.

Jag fick en smärre chock när jag kom till kassan och skulle betala, 550 kronor! Jag som bara hade plockat ner lite smågrejer i korgen, hade inte ens köpt solkräm (fanns ingen bra så det får bli på flygplatsen).


Ja det var bara att ta fram kortet och föröka le tillbaka mot kassörskan;-)

Av Sofie - 4 december 2007 12:14

Ingen vidare höjdare dag idag. Liam är gnällig och jag är jättetrött och då är inte tålamodet och humöret på topp precis.

Liam tycker ingenting är roligt så det är svårt att underhålla honom. Samtididgt så har jag massor av saker att göra, ekvationen går inte riktigt ihop!


Mattias är i Göteborg idag och kommer hem imorgon igen. Undra varför dom jobbiga dagarna alltid infaller när man är själv? Eller det blir ju i och för sig så mycket mera kännbart då, man vet att man är ensam hela dagen plus kvällen plus natten...


Men snart är det semester!!!!  :-)

Av Sofie - 4 december 2007 09:35

Idag blir det en fixardag!


Måste till apoteket och inhandla diverse saker till resan, sen måste vi till affären och fortsätta vår shopping där och sist åker vi och tvättar bilen. Okej det regnar ute och bilen kommer bli lika smutsig på nolltid, men Mattias hade en gratis tvättning så då kan man ju passa på!


Sen blir det ju förstårs lite packning här hemma också:-)

Av Sofie - 4 december 2007 08:11

Liam hade verkligen ont i går av sprutan plus att hans hosta blivit värre än någonsin:-(

Så med andra ord inte mycket sömn...


Jag hade också väldigt ont i min arm så jag gick och la mig nästan samtidigt som Liam och kollade tv i sängen. Hade Liam brevid mig, så slapp vi springa var tredje minut.

Vid midnatt fick Mattias tvinga i honom lite hostdämpande, men det mesta spottades ut, men det lilla som fick stanna kvar tror jag hjälpte lite granna iallafall.


Nu är det ny dag och jag hoppas denna blir bättre!

Av Sofie - 3 december 2007 19:11

Usch, jäkla spruta!

Jag har väldigt ont i armen och Liam har gått runt hela eftermiddagen och kvällen och tagit sig för benet och sagt aj... Stackars oss;-)


Hoppas att det släpper fort!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards