Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Sofie - 3 februari 2008 20:27

Nu har jag jobbat i en vecka och mamma har redan hjälpt oss med hämtning på dagis. Imorgon är det dags igen...


Mattias är borta och jag har möte på kvällen. När jag slutar jobbet hinner jag slänga mig i bilen och åka och hämta Liam på dagis, sen tar vi upp mamma i centrum och åker hem till oss. Sen är det dags för mig att vända tillbaka till jobbet igen.


Mamma och pappa kommer att vara med Liam hemma hos oss får då kan han lägga sig i vanlig tid. Tyckte det kändes smart!


Idag när jag och Liam kom hem från min farmor ställde jag mig och gjorde korvstroganoff, måste ju ha middag att bjuda på imorgon. Det känns som om det är det minsta jag kan göra!


Tack mamma och pappa för att ni alltid ställer upp och hjälper oss:-)


Kommer bli en hel del av den varan här framöver då Mattias är borta väldigt mycket, så då är det skönt att veta att man kan få hjälp!

Av Sofie - 3 februari 2008 20:07

Vi har fått en liten bebis här hemma!


Igår så tog vi in Liams gamla babysitter till Sigge, gissa vem som har velat sitta i den idag?!

Liam har suttit och gungat i den flera gånger idag, han har verkligen sett ut som en jättebaby;-)


Sen har han också haft sin monchichi i den och gungat, klappat och bäddat åt honom. Han blev väl helt enkelt lite "bebissjuk" igår när Sigge var här!

Av Sofie - 3 februari 2008 20:02

Molly och Liam är ju lika gamla men dom hade inte så stort utbyte av varandra;-) Liam tycker väldigt bra om Laban (pappan) och Molly blev väl lite sotis på det så hon delade ut några smockor;-) En tjej med skinn på näsan helt enkelt!

Nej då så farligt va det inte men jag tror Liam tyckte bäst om att leka med Laban eller att sitta och klappa lille Sigge och gunga honom i babyliften.


Vi vuxna hade det supertrevligt,som alltid när vi träffas, inga smockor utdelades;-) Nu ska vi alla försöka hålla oss friska så det inte behöver gå så långt mellan gångerna vi ses.

Av Sofie - 3 februari 2008 15:55

Idag behövde Mattias vara ifred och jobba så jag och Liam flydde fältet;-) under 5½ timme. Vi åkte till Lidingö och hälsade på min farmor. Det var inget roligt att se henne idag (förstå mig rätt) för hon var så himla dålig:-(

Mamma, pappa och syrran var också där.


Liam hade sett fram emot att hjälpa Nea i affären som han brukar men hon orkade inte följa med dit så vi handlade utan henne.


Vi åt lunch och fikade tillsammans med farmor. Liam var så duktig och somnade på två minuter i hennes säng.


När vi sedan åkte hem så var det riktigt slaskigt, det snöade men var plusgrader... hade ju hoppats på att åka lite kälke i eftermiddag men så blev det inte.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards