Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Sofie - 19 februari 2008 10:20

Idag blir Liam 1 år och 9 månader, hjälp vad tiden har gått snabbt! På jobbet säger dom att snart är han tonåring;-) Men så snabbt får det inte gå, hihi.

Puss på dig min lilla älskling på din månadsdag:-)

Av Sofie - 19 februari 2008 09:58

Ikväll har vi avdelningsmöte så jag kommer inte hem förrän efter 21 någon gång, blir en lång dag.


På förmiddagen idag har jag samtal med min chef. Lite uppföljning sen jag har börjat, bra! Har lite tankar och åsikter om lite saker så det känns bra.


Nej nu ska jag göra mig klar inför arbetsdagen som väntar:-)


Hörs imorgon!

Av Sofie - 19 februari 2008 09:54

Liam verkar ha bestämt sig för att på tisdagar ska han vakna extra tidigt;-) Såklart eftersom jag har sovmorgon... Busunge!


Vi tog det lugnt hela morgonen, skönt att kunna göra det en dag i veckan. När vi sen skulle åka till dagis knorrade han lite och ropade efter pappa men jag berättade då att pappa hämtar honom i eftermiddag så när vi väl kom till dagis gick han direkt till sandlådan vände sig om till mig och sa hej då mamma! Ja det var ju inte så mycket annat för mig att göra än att åka därifrån;-)



Av Sofie - 19 februari 2008 09:43

Igår hade jag en tuff dag. Började med att jag var ensam på avdelningen fram till halv tolv... Jag var ute från 8.20 fram till 11.30 Tur att det var sånt underbart väder, riktigt soligt och vårvarmt:-)

Hade väl inte varit några större problem att vara själv (även om det inte är något som är optimalt...) om inte ett av barnen hade fått sina raseriutbrott. Barnet i fråga slår andra barn, slog och sparkade mig så jag idag har blåmärken på mina smalben, skriker och gråter. Det är inte helt lätt då när man är ensam. De andra barnen fick ju tyvärr klara sig själva under den tid som detta pågick:-(


Eftermiddagen gick fint, då var x som en ängel istället, såklart uppmuntrade jag detta beteende och stärkte x i dess färdigheter, såg att det gjorde gott!


Tack och lov slutade jag tre och kunde åka och kramas med min lille prins:-) När vi väl kom hem kände jag hur huvudvärken kom krypande, var tvungen att gå och lägga mig i soffan en stund. Hade tur får jag fick faktiskt ligga en stund ifred medans Liam lekte med sin vagn och monchichi. Sen var det dags att börja laga middag och Liam var så hjälpsam så matlagningen fortlöpte utan problem!


Mattias kom hem sent för han var förbi sina föräldrar en sväng, skulle hjälpa dom med datorn. När han kom innanför dörren sprang Liam honom till mötes och sa att Mattias skulle bära mig;-) Mattias undrade ju såklart varför och Liam berättade då att jag hade ont i huvudet! Så gulligt:-)


Mattias och Liam lekte en stund med lego och tågbana innan det var dags för lillplutten att hoppa i säng.


Jag låg i soffan hela kvällen och bara slappade (orkade ingenting annat)!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards