Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Sofie - 13 februari 2008 21:03

Nu har jag suttit och jobbat i över en timme, dokumenterat vad som sades idag under temaarbetet och förberett inför morgondagens uppföljning.


Jag tycker det klagas så mycket på förskolan, tror inte att alla föräldrar förstår hur mycket tid vi pedagoger lägger ner även utanför arbetstid. En del pedagoger gör ju givetvis mer än andra...

Tycker istället att man ska fokusera på allt det positiva, nedskärningar är ju faktiskt inte vårat fel, vi skulle såklart också vilja ha fler resurser!!


Varför inte bla se till allt det fantastiska barnen lär sig, se deras utveckling och deras sociala kompetens istället för att klaga på att vi "bara" har varit ute 2½ timme en dag...


Personal inom förskola och skola behöver all uppmuntran vi kan få! Jag brukar faktiskt vara noggrann med att berömma Liams fröknar - då vet jag ju att de tycker att det är ännu roligare att göra ett bra jobb när de märker att det uppmärksammas.


Nog om detta, var bara tvungen att skriva av mig lite.


Nu ska jag nog kolla Top Model på tv. Ha en skön kväll:-)

Av Sofie - 13 februari 2008 19:49

När vi åkte hem från Alice och Helen stannade vi vid affären och handlade. Liam körde kundvagnen och allt var frid och fröjd tills jag vänder mig bort i en sekund... Liam kastade sig då över en låda med choklad i lösvikt. Han får upp en bit och typ 100 par tanter står och tittar och skakar på huvudet. Jag säger då: Nu får vi lägga den biten i en påse så får vi betala den i kassan (hade liksom inget annat val, hade väl annars hamnat i slagsmål med alla tanterna...). Liam får då ett utbrott, han vill ju ha den NU! Tanterna skakar åter igen på huvudena.


Det var bara att handla klart med en ledsen Liam och sen snällt betala i kassan.

Tro nu inte att min lille son väljer vilken choklad som helst, nej nej, fint ska det vara må ni tro. Såklart valde han lyxchoklad som kostar 200 kr kilot, så den lilla biten gick på 6 kronor!!

Ska det va ska det vara ordentligt;-)



Av Sofie - 13 februari 2008 19:41

När jag kom och hämtade Liam på dagis möttes jag av Alice som kom och gav mig en kram! Hon visade mig sen till Liam, han var borta i sandlådan och lekte med en annan kille.


Helen (Alice mamma) var redan där så vi bestämde att vi skulle hitta på något. Vi åkte hem till Alice. Jag tror minsann att nästan ALLA leksaker plockades fram ur lådor och hyllor, dom lekte väl kanske med varje grej i ca en sekund;-) Men kul hade dom!


Jag och Helen sa det att det är så mycket lättare om man har sällskap efter dagis, barnen tycker det är så mycket roligare och man slipper en hel del gnäll och tårar.


Vi blev kvarbjudna på middag, tack så mycket!

Hände en lite otäck sak, Liam satte en morotsbit i halsen och fick inte upp den:-( Jag fick lägga honom över mitt knä och dunka honom i ryggen men den kom inte upp, jätteläskigt! Efter många försök så fick han tillslut upp den, alla var lite skärrade efteråt.


Tack för en mysig och trevlig eftermiddag/kväll det gör vi gärna om:-)

Av Sofie - 13 februari 2008 19:35

Imorse så åkte Mattias till Finland, åkte hemifrån 04.45 Så idag var det första gången för Liam att bli lämnad före åtta.


Tjugo över sex ringde klockan och Liam gav mig då en stor kram och sa hej! Sen gick vi ner och jag duschade och gjorde mig iordning medans han låg i vardagsrummet och kollade barnprogram. Efter det åt vi frukost tillsammans och sen bar det iväg till dagis.


Inga som helst problem där heller, han bara knatade in och jag fick nästan tjata till mig en kram när jag skulle gå;-) man lämnar på en annan avdelning innan klockan åtta och han hittade en rolig kassaapparat som han lekte med.


Dagen hade gått jättebra för honom men han var VÄLDIGT trött vid lunch, vilket inte är så konstigt. När han hade ätit upp sin mat gick han och tvättade sig, gick in i rummet där dom sover och la sig på sin madrass och somnade helt själv! Då är han trött;-)

Av Sofie - 13 februari 2008 19:32

Gick riktigt bra att träna igår! Har inte så´n grym träningsverk som jag trodde att jag skulle ha, men det kanske kommer imorgon...


Dessvärre blir det ingen träning imorgon för mamma är sjuk, stackarn. Liam brukar ju vara hos henne på torsdagar och då har jag tänkt att passa på att träna innan jag hämtar honom. Men imorgon blir det dagis istället för Liams del och ingen träning för mig.

Av Sofie - 13 februari 2008 19:30

Oj oj oj vad jag och Mattias var trötta igår. Både han och jag somnade vid Bolibompa, vår duktiga lilla kille satt med två sovande föräldrar och tittade! Får väl tillägga att vi inte sov särskilt länge, slumrade mest;-)


Hade någon tittat in genom vårt fönster hade dom nog trott att Liam var barnvakt åt oss...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards