Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Sofie - 7 februari 2008 22:14

Föräldramötet gick strålande, känner att jag har fått bra kontakt med föräldrarna och att de är glada över att jag har börjat:-)


Viss kritik riktades, men många saker kan jag förstå, det som de efterlyste är sådant som jag alltid har jobbat efter. Vill ju inte slå mig på bröstet men känner att jag kommer att kunna bidra och utveckla verksamheten med mycket!


Vi hade gjort diskussionsfrågor som föräldrarna fick sitta i smågrupper och prata kring. Mycket uppskattat! Och väldigt intressant för oss att få höra hur de tycker och tänker om förskolan.


Nu är man lite trött i huvudet så jag ska gå och lägga mig, en ny arbetsdag väntar ju inom kort;-)

Skönt att det är fredag imorgon! 

Av Sofie - 7 februari 2008 16:42

Idag blev jag ARG!


Kom in ett rum där fyra barn var, hör då ena tjejen säga "vi målar på den här väggen också." Men där tog deras "skapande" slut!

Dom hade målat med kladdkritor på golvet, väggarna och på fönstrena...


När jag frågade hur dom hade tänkt så stod alla och tittade ner i golvet och såg lite skamsna ut, utom en som skrattade så hon höll på att kissa på sig. Jag frågade då om vårat ritpapper var slut, men det var det ju såklart inte;-) Men varför hade de då målat då? En killes svar var att "han längtade efter mamma så han var tvungen att göra så!" Hmm, konstig bortförklaring...


Ja det blev helt enkelt till att sanera det rummet.


Kan säga att de barnen gjorde inget mer "tok" sen under dagen;-)

Av Sofie - 7 februari 2008 16:37

Är nu hemma en snabbis innan jag ska tillbaka till jobbet. Tänkte byta om och få i mig något.


Mina kollegor är lite nervösa inför mötet, föräldrarna är rättså krävande och har synpunkter på det mesta (både positivt och negativt). Jag känner ingen nervositet, dels för att jag inte har jobbat så länge och dels för att det som de kan tänkas "klaga" på har hänt innan jag började! Men som jag sa till mina kollegor; nu är det en ny termin och vi gör som alltid det bästa vi kan!


Förra terminen hade de probelm med personaltätheten, men som det ser ut nu så är vi 4 pedagoger som tänker vara på plats!

Av Sofie - 7 februari 2008 06:56

Imorse var jag riktigt trött när mobilen ringde, gäsp. Blir en lång dag även idag...

Vi har föräldramöte ikväll. Men det ska bli roligt, dels att få berätta om vår verksamhet denna termin plus att få träffa alla föräldrar, jag har ju inte riktig koll på dom än;-)


Men min kollega sa igår, "du måste vara väldigt duktig på namn, känns som om du vet vad alla heter både barn och föräldrar!"

Ja jag har lätt för att lära mig nya namn, barnens är klart att jag kan - det tar bara någon timme innan det sitter. Men föräldrarna kämpar jag fortfarande med, inte så lätt att lära sig 34 namn på människor man knappt träffar. Har några kvar som jag till och med inte har träffat än.


Liam har idag en mormordag! Tror att dom bl.a skulle träffa grannflickan Lovisa som också är ledig idag:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards