Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Sofie - 8 februari 2008 19:56

I förmiddags var det underbart väder! Vi var ute enda fram till lunch, så skönt! Solen sken och fåglarna kvittrade, kändes verkligen som vår.

Konstigt hur våra årstider är nu för tiden, borde ju vara vinter nu men det känns som vår, hoppas bara inte att vintern kommer när det är dags att bli vår...

Av Sofie - 8 februari 2008 19:49

Här om kvällen när vi satt och åt middag så fick Liam syn på en ostbågspåse som stod uppe på ett skåp. Han satt och sneglade på den ganska så länge och småflinade lite. Tillslut frågade jag vad det var han tittade på och han svarade "Pipps" och pekade upp på påsen!

Sen satt han och visade sin charmigaste sida hela middagen och skojade och "hintade" om påsen. Men han tjatade ingenting.


Sen när vi var klara och skulle gå från bordet blev han lite besviken över att han inte fick något. Vi sa då att vi äter inte sånt mitt i veckan men att han och jag kunde ta några stycken på fredag när vi var ensamma hemma. Han nöjde sig med det!


Så ikväll har vi mumsat på några ostbågar, jag hällde upp några stycken åt oss i varsin skål sen satt vi och kalasade på dom! Liam såg överlycklig ut men åt inte så många. Det är helt okej att han smakar men det bästa är ju att han inte verkar tycka att det är supergott:-) Tänk om man var likadan själv...

Av Sofie - 8 februari 2008 19:42

Idag när jag hämtade Liam kvart över fyra var det bara han kvar och det hade tydligen varit så en stund... Fick lite dåligt samvete när jag fick höra det men vad ska man göra, man måste ju jobba också?! Får trösta mig med att han faktiskt är ledig en dag i veckan plus att han oftast blir hämtad kvart över tre.


Han var så trött på vägen hem i bilen så vi bestämde att vi skulle sätta oss och mysa och titta på Bamse när vi kom hem. Lagom när filmen var slut så åt vi middag, orkade inte laga mat idag så vi tog lite rester från frysen. Det blev Liams favorit, Biff Teriyaki, han älskar verkligen det!


Sedan har vi busat och lekt. Båda två har skrattat hela kvällen, vi har verkligen haft det superskoj:-)


Nu sover lillplutten och jag hoppas att han kommer att sova bra resten av kvällen och natten!


Mattias är som sagt ute ikväll och han förvarnade om att det skulle bli väldigt sent... Själv kommer jag nog titta på tv och sitta lite framför datorn.

Av Sofie - 8 februari 2008 08:13

Idag börjar jag 9.30 så vi kan ta det lugnt hela morgonen, jätteskönt!

Dessvärre jobbar jag till 16, så Liam får gå lite längre på eftermidagen istället.


Ikväll är vi ensamma hemma, Mattias är ute på galej. Vi får väl mysa bäst vi kan här hemma!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards