Alla inlägg under juli 2007

Av Sofie - 25 juli 2007 12:49

När jag kom upp vid halv nio snåret då gick killarna och la sig, dom sov sen till kvart över tio! Då hann jag göra mig i ordning i lugn och ro och sitta lite framför datorn.


När Liam hade vaknat fick han syn på Viggo i fönstret och ropade förtjust "Go go", antar att det betyder Viggo! Vi gjorde oss iordning och gick ut men när vi kom ut hade Viggo gått in... Men vi lekte en stund och sen kom Viggo ut igen, dom har verkligen kul ihop. Nu har vi precis ätit lunch och Mattias har åkt iväg till tippen med massa junk.

Antar att Liam och jag går ut en sväng igen;-)

Av Sofie - 25 juli 2007 08:31

Idag fick jag sova enda till 8.20 Mattias och Liam gick upp vid halv sju. Liam "snackar" ju så mycket och högt nu för tiden så det var svårt att sova, men

det var otroligt skönt att få ligga kvar i sängen och små slumra lite:-)

Av Sofie - 24 juli 2007 17:45

Åhh nu har jag skrivit flera inlägg och dom bara försvinner, arg! Orkar inte skriva om allt fler gånger nu, så jag får väl ta och skriva nå´n annan gång istället...

Av Sofie - 24 juli 2007 17:39

Efter lunch åkte vi till pappas jobb och hälsade på, Liam var i sitt esse och sprang runt på kontoret. Efter det var vi in i en "uterumsbutik", fanns mycket fint men vi köpte ingenting. Sen blev det en sväng till Systemet, behövde fylla på vinförrådet efter midsommar;-)


När vi kom hem pysslade vi lite på terrassen och var i sandlådan och lekte. Gittan, Åke och Zicco kom och hälsade på. Denna gång gick det mycket bättre för Liam att träffa farfar! Liam fick två fina skjortor, en av farmor och farfar och en av Bengt och Siv (Mattias morbror med fru), tack så mycket:-) Mattias fick också paket, försenad födelsedagspresent, ett presentkort på en klädesbutik, så nu blir det säkert shopping imorgon;-)



När dom hade åkt hem gick vi till sandlådan igen där även Viggo var. Liam och han lekte jättefint med varandra, bakade kakor, spelade boll och lekte att dom var tigrar!


Nu är det middagstid och det är dags att sätta sig runt matbordet:-)

Av Sofie - 24 juli 2007 10:43

Idag var vi uppe före tuppen, 05.45, gäsp! Vi tog det lugnt, lekte lite, åt frukost och kollade på Postis Per. Första gången som Liam har varit intresserad av tvn, kollade faktiskt på hela programmet. Satt ju inte precis i soffan utan knatade runt samtidigt som han tittade;-)

Vid nio var det dags att sova igen, själv låg jag då och läste, har bara dom sista sidorna kvar nu i Camilla Läckbergs senaste, superbra!

Nu är vi påklädda och klara men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på, fantasin tryter när det är så dåligt väder:-(

Av Sofie - 23 juli 2007 19:47

Idag har jag inte hunnit skrivit någonting! Så det är väl dags att uppdatera er;-)

Vaknade klockan 6, men Liam var duktig och låg kvar till strax innan sju... Upp och äta frukost, in i duschen, fixa i ordning oss, ja den gamla vanliga rutinen. Lekte inne, regnade så det var ingen höjdare att gå ut. Vi busade och Liam blev uppspelt och rasade rakt in i bordshörnan, blod idag igen:-( När den dagen kommer som han inte kommer att göra sig illa på hela dagen, då ska jag nog köpa en trisslott;-)

Senare på förmiddagen åkte jag och Liam hem till mamma och Camilla, vi tog en sväng till Solna C, lunchade på kinakrogen och gick en sväng i centrum. Liam var helt galen (av lycka), sprang runt och tjoade och hoppade inne i centrumet. Tur att folk tycker att han är gullig!

När vi kom hem igen till mamma var pappa och Mattias där (pappa åkte hem tidigt från jobbet och Mattias hade uträttat sina ärenden klart) så då blev det en fika. Sen åkte vi iväg till handelsträdgården för att köpa lite nya uteblommor, men vi hittade inte riktigt det vi ville ha så vi får göra ett nytt försök någon annanstans.

Väl hemma igen var det dags för middag och efter det lite lek.

Liam sover nu och vi ska väl mest slappa framför tvn skulle jag tro.

Blir galen av att den här förkylningen aldrig ger med sig, nu har jag fått snuva och känner mig allmänt seg, BLÄ!

Av Sofie - 22 juli 2007 21:58

Blev ingen film och inget godis för den delen heller... Men jag har legat i soffan och läst, skönt det med:-)

Nu är jag så trött så ögonen går i kors så det får nog bli sängen nu,

natti natti!

Av Sofie - 22 juli 2007 21:51

Liam är verkligen besatt av bilar, bussar, båtar, motorcyklar you name it! Allt som har en ratt och motor är toppen:-) Är vi ute och åker bil och vi åker förbi en buss hojtar han glatt: Dä (där) eller titta!

Ute på gården är han överförtjust i grannens bobbycar, ångrar mig att han inte önskade sig en så´n när han fyllde år. Alla man pratar med säger att det har varit den bästa leksaken, eftersom man kan ha den både inne och ute. Får väl se om vi kanske köper en så´n till honom:-)

Idag satt han på grannens typ hela eftermiddagen och rattade, jättegulligt. När granntjejen sen ville köra blev han lite sur;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards