Alla inlägg den 8 maj 2007

Av Sofie - 8 maj 2007 22:06

Nu har jag sett Desperate Housewives, höjdpunkten på tv-veckan just nu!

Tvättmaskinen har som vanligt snurrat, det tvättas en hel del här hemma, just nu väntar jag på att torktumlaren ska bli klar så jag kan hoppa ner i sängen och läsa lite.

Hörs imorgon igen;-)

Av Sofie - 8 maj 2007 20:09

Liam har sedan igår slutat att äta, iallafall riktig mat - frukt, smörgås och andra godsaker går bra, men det är ju inget bra att bara äta det:-( Idag på slottet serverades det tre olika varmrätter och en stor salladsbuffé men ingenting passade den lille herren, så det enda han fick i sig var en leverpastejsmörgås som jag hade med mig (tänkt som mellis). Likaså vid middagen petade han väl i sig tre potatisbitar och ytterst lite fisk... Men när vi senare skulle äta vattenmelon och smoothie till efterrätt då var det inga problem, hmm... Ja ja det är väl bara att gilla läget, han har ju lite att ta av, så det känns ju tryggt;-)

Nu dricker han välling och den slinker ner utan problem!

Av Sofie - 8 maj 2007 20:05

Idag har vi varit och ätit lunch på slottet och efter det åkte vi till Sättra gård ute på Adelsö. Dom har en handelsträdgård där och äntligen hittade jag lite fina blommor:-) Så nu är det planterat på framsidan!

Efter middagen åkte jag och Liam ut på en cykeltur, han tyckte nog att jag cyklade riktigt fort för han satt bak och lät som en racerbil;-)



Bilden är dock inte från idag

Av Sofie - 8 maj 2007 10:48

Det är så kul nu när Liam kan så "många" ord! Här om dagen kunde vi lägga till ett nytt ord på listan - Sko. Ett mycket bra ord att kunna tycker jag;-)

Ordlista:

Mamma (mamma)

Pappa (pappa)

Fågel/pippi (po)

Sko (ko)

Bil (brrrrrrr)

Blomma (rynkar på näsan och sniffar)

Hund (off)



Av Sofie - 8 maj 2007 10:47

Liam och jag gratulerar farfar/svärfar på hans namnsdag med en stor kram!

Av Sofie - 8 maj 2007 09:24

Blev väckt av en superpigg kille imorse 05.15 (är det inte natt då fortfarande...)! Det gick verkligen inte att få honom att somna om så det var bara att gå upp och leka. Kan säga att ögonen var ganska tunga;-) Men en timme senare var Liam trött igen och vi gick och la oss tillsammans (mysigt att gosa lite). Både han och jag somnade på en sekund och vaknade igen tio över åtta:-) Det är sovmorgon det! Skulle ju i och för sig varit skönt att sluppit den där tidiga lektimmen, men jag är glad ändå!!

Nu ska vi klä på oss och gå ut.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards