Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Sofie - 15 maj 2007 21:40

Har inte kunnat titta på mitt favvoprogram (Desperate Housewives) idag:-( Springer ut och in till lillplutten som är ledsen och inte behagar sova... Får försöka att komma ihåg när reprisen är.

Förstår inte vad som har hänt med sömnen? Det var helt okej för ett tag sedan, vi har ju haft det jobbigt med nattsömnen i stort sett från allra första början, så man var ju jätteglad när det blev okej ett tag, men nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Det tär på krafterna och ikväll har jag fällt en och annan tår, suck. Jag är så avundsjuk på de som har barn som sover hela nätterna. Man känner sig lite misslyckad som förälder när man inte kan få sitt barn att sova, vet att man inte ska tänka så men det är lätt hänt när man är trött och lite nere. Men man får fokusera på allt de positiva, som det finns massor av, och njuta av allt det härliga, roliga och mysiga man har tillsammans. Jag älskar min lille Liam över allt annat så jag har ju överseende med hans nattbråkerier;-)



ps snart är det ju morsdag, är önskan om en son som sover på nätterna för stor, hihi!

Av Sofie - 15 maj 2007 20:09

Mattias jobbar jättemycket nu och fram till semestern, sena kvällar och är bortrest en hel del. Kvällarna är faktiskt lite jobbiga när man är själv med att ta hand om en liten kille som inte sover bra.

Vakandet har redan börjat nu efter en halvtimmes sömn, gråter och vaknar, vet inte vad man ska göra för att få ett slut på dessa oroliga och för oss sömnlösa nätter? Känns som om vi har provat det mesta...

Av Sofie - 15 maj 2007 19:46

...på ett nytt sätt. Det är ju inte så lätt att hålla i en korv med bröd och kunna ta tuggor av den när man bara är snart 1 år och bara har tre tänder, då får man ta varannan korv och varannan bröd;-)

Av Sofie - 15 maj 2007 19:34

Det var så roligt att träffa Therese idag! Nu har vi kommit överens om att vi måste bli mycket bättre på att träffas, nästa gång blir innan semestern och då ska vi gå ut och käka, få lite tid bara vi ihop:-)

Deras nya lägenhet var urfin, det är så härligt med öppna ytor och med nytt!

Liam blev såklart trött efter ett tag (hade bara sovit 35 minuter på eftermiddagen), men höll ut. När det väl var dags att åka hem bestämde jag mig för att han skulle få sova en stund i bilen, men han överraskade mig med att hålla sig vaken enda hem, vi hade det jättetrevligt i bilen, sjöng (mest jag kanske...) och skojade:-)

När vi kom hem var det middag som gällde snabbt, hungrig NU! Vad gör man på 1 sekund? Jo det fick bli korv med bröd, kanske inte det bästa men det fick duga. Liam tyckte nog att hans mamma va jättesnäll, korv och macka är typ det bästa han vet;-)

När vi hade ätit klart satt vi kvar och åt lite grönsaker till efterrätt (alla middagar kan inte vara perfekta...), då kom pappa/morfar förbi en sväng, han hade skjutsat mamma/mormor till ett möte och hade nog lite tråkigt;-) Så då blev det lek med honom en stund och när han åkte var det hög tid för välling och sängen. Somnade på ett litet kick, inte så konstigt med tanke på hur lite han har sovit under dagen idag!



Liam och Therese


Av Sofie - 15 maj 2007 12:19

Nu har vi ätit lunch och vi ska börja göra oss iordning för att åka. Antar att det kommer bli knas med Liams sömn när vi ska åka hem från Therese ikväll, är ju så lätt att somna i bilen;-) Men jag får försöka att underhålla honom, det värsta är att det är ganska svårt att göra det i bilen - i värsta fall kommer jag ha en sovande kille eller en helt galen, vet inte vilket som är bäst...

Rapport kommer om hur det gick;-)

Av Sofie - 15 maj 2007 08:43

...en knasig natt:-( Dock inte lika jobbig som förra, men ögonen känns lite tunga och trötta. Hade hänt en olycka i sängen imorse så nu går tvättmaskinen på högvarv;-) Liam sitter just nu vid fönstret och tittar ut på barnen som ska gå till dagis, bra med fönster som går enda ner till golvet! Han gillar verkligen barn, tycker det är jätteskoj att sitta och titta på dom. Igår innan maten satt han vid altandörren och kollade på två killar som spelade fotboll, verkade vara en bra match för jag hörde inte ett ljud från honom på en lång stund;-)

Idag ska vi fixa det sista till Alice present, hon fyller 1 år på fredag och då är det kalasdax! Vi låg inne samtidigt på BB på samma avdelning, har vi kommit fram till i efterhand, tänk om vi hade vetat då att vi skulle bli så bra vänner, kul!

På eftermiddagen ska vi hem till Therese och se hur hon har det i sin nya fina lägenhet! Var länge sedan vi sågs så vi har nog mycket att prata om skulle jag tro:-)



Liten fönstertittare;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards