Alla inlägg den 23 maj 2007

Av Sofie - 23 maj 2007 21:21

Mattias tittar på tråkig fotboll på tv, champions league final eller nåt liknande... Själv har jag legat i soffan, läst min bok och käkat popcorn!

Känner att jag har lite ont i min rygg (sträckte mig idag när jag lyfte Liam) och det blir ju inte bättre av att ligga i soffan, så jag tror att jag ska göra mig i ordning för sängen och fortsätta min läsning där. Ska nog försöka att somna tidigt idag så man får några extra timmars sömn, gäller att passa på;-)

Så natti natti!


Ps Vi såg ett avsnitt av LOST tidigare ikväll, det är verkligen en underlig serie, man förstår typ ingenting men ändå kan vi inte sluta att titta för att det är så bra! Hmm, går det där ihop eller?

Av Sofie - 23 maj 2007 17:57

I dag är det dags för Liam att sova hos mormor och morfar igen! Jag lämnade Liam vid tretiden och han såg jättenöjd ut med det:-) Det är så skönt att han trivs så hos dom, han skiner verkligen som en liten sol! Tacka sjutton för det när han får 100% uppmärksamhet all the time;-)

Har fixat lite här hemma, plockat i ordning Liams alla leksaker, brukar förnya leklådorna med jämna mellanrum. Då blir ju allt nytt och skoj! Efter födelsedagen har det varit leksaker överallt så det var dags att göra en insats.

Mattias ringde precis och var på väg hem så snart blir det middag och en lugn kväll.

Av Sofie - 23 maj 2007 17:53

Här om kvällen var jag och Liam ute på gården och träffade då på en av våra grannar med sina två barn. Äldsta sonen (4 år) hade fått ett fiskespö och dom skulle ge sig ut på fisketur. Jag sa att vi fick hoppas på att dom skulle få någon fisk så att dom kunde äta den till middag.

Killen säger då:

"Ja om vi får en gädda kan vi ju äta laxen." fortsätter sen: "Pappa är gädda och lax samma sak?"

Ganska gulligt tycker jag:-)

Av Sofie - 23 maj 2007 12:42

Av Sofie - 23 maj 2007 12:07

Nu har vi fått lunch i våra magar. Liam har lunch både i och utanför magen, korvstroganoff över hela kroppen;-) Så det är nu läge för ett bad!

Känns som om han skulle behövas badas flera gånger per dag (men det gör vi inte), dels eftersom han äter maten själv och dels för att vi är ute så mycket. Lite lagom fuktig sand sätter sina spår... Men det är väl det som är charmen med sommaren! 

Av Sofie - 23 maj 2007 10:20

Liam hittade precis ett par solglasögon som Mattias en gång hade på en maskerad. Liam kände sig hur cool som helst när han tittade sig i spegeln;-)

Av Sofie - 23 maj 2007 09:32

Nu har vi vilat en timme, åhh vad skönt det var:-) Dags att hoppa in i duschen och sen klä på oss och gå ut!

Av Sofie - 23 maj 2007 06:23

Då var det dags att stiga upp igen. Natten har faktiskt varit helt okej, Liam har varit duktig och somnat om själv några gånger, men man vaknar ju ändå men det var skönt att inte behöva gå upp varje gång!

När han vaknar såhär tidigt (05.50) så måste det bli en sovstund innan lunch, funkar inte annars. Så nu får vi leka lite och så småningom äta frukost, sen tror jag faktiskt att vi går och vilar båda två:-)



Morgonpigg!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards