Alla inlägg den 10 juni 2007

Av Sofie - 10 juni 2007 20:29

Ny text till  Den blomstertid nu kommer!

Tror jag fick den av Camilla förra sommaren, lika kul i år igen;-)


Den baddräktstid nu kommer,

när magen är för stor.


Då valkar bara sväller,

och celluliter gror.


Generande behåring,

lyfts fram i solens ljus.


Nej stranden verkar boring,

vi stannar inomhus.


De krav som sommar´n ställer,

förstör vår ledighet.


Vi sitter där å gnäller,

fy fan vad jag e fet.


Fast vem vill motionera,

när man kan sitta still.


Nej låt oss revoltera,

vi tar en kaka till!

Av Sofie - 10 juni 2007 20:20

Mattias har varit på fotboll, AIK-Örebro, gick väl inget vidare (1-1) eller som han själv uttryckte det: "Jävla skit match".

Mamma är ensam hemma nu en vecka för pappa är i Norge och fiskar så vi hade bestämt att jag, Liam, syrran och mamma skulle äta middag tillsammans hemma hos mamma. Men innan vi gjorde det var jag och Liam upp till Passe, Lena och Teddan (morbror, fru och kusin) och hälsade på en stund. 

När vi kom hem efter middagen var vi ute på gården och lekte en stund med alla kompisarna. Vi föräldrar kom fram till att det är svårt att få in barnen nu, det är varmt, ljust och jättehärligt att vara ute. Men vi kom tillslut in och då var det raka spåret ner i badkaret! 

Av Sofie - 10 juni 2007 11:15

Idag har jag gjort det jag älskar mest av allt här i livet - strykt massa kläder... Det är så roligt så jag skulle vilja göra det oftare än vad jag gör! Hoppas ni förstår ironin;-)

Liam och jag har precis sovit lite middag. Vi hade ju tre bra nätter förra veckan när vi fick sova i stort sett hela nätterna men nu är vi tillbaka till det gamla vanliga igen, med andra ord inte mycket nattsömn... så jag passade på att ta mig en liten powernap jag med! Nu är Liam ute och leker med Mattias och jag ska gå och göra mig i ordning.

Av Sofie - 10 juni 2007 11:11

Igår åt vi lunch på vår nya sjökrog som äntligen har öppnat! Den ligger jättenära oss så jag antar att det kommer att bli några härliga kvällar där i sommar (skönt att inte behöva ta bilen!).

Efter det åkte vi in till stan för att hämta Mattias bil, hann hem precis innan maran började så vi slapp avstängningar.

Sen bestod dagen av lek och oljning av utemöbler.

Skulle ha kommit några kompisar över på kvällen men dom blev sjuka och kunde inte komma så det blev mest tvtittande.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards