Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Sofie - 18 juni 2007 22:35

...vilken kväll jag har haft! Har bara behövt gå in till Liam tre gånger:-) Så jag har fixat och donat lite här hemma och suttit framför datorn (vilket ni säkert har märkt med tanke på alla mina inlägg...). Har inte varit något speciellt på tv som jag har velat sett så jag har som sagt sysslat med annat. Men nu tror jag att jag ska krypa ner i sängen, kanske zappa lite innan det är dags att sluta ögonlocken!

Kram och god natt:-)



Av Sofie - 18 juni 2007 22:19

Min kusin Ludde och pappa med varsin torsk på 11,5 och 14 kg!

Bilden är hämtad från www.wildwater.se



Av Sofie - 18 juni 2007 21:28

Skäms inte för att du curlar!

Terri Herrera Eriksson om olika föräldratyper

Uttryck som curlingföräldrar är lite horoskopliknande – alla känner sig träffade. Curlare beskrivs som föräldrar som ger sina barn mycket uppmärksamhet, stöd och presenter. Man har mycket aktiviteter ihop och föräldrarna gör ofta barnen delaktiga i beslut som fattas i familjen.
Säg vilken medelklassfamilj som inte gör sig skyldig till detta? Om den ovannämnda uppräkningen är de värsta brotten jag begår som förälder är det toppen.


Året är 2025. Mitt barn har en stor uppgörelse med mig och maken:
Pappa, varför gav du mig ett badmintonset, trots att det inte var min födelsedag?
Varför lät ni oss välja middag varsin dag i veckan?
Jag är så arg på er för att vi gick till badhuset för ofta!
Det finns långt värre föräldratyper. Sätt dig på vilken McDonald’s eller lekpark som helst en lördagseftermiddag och studera riktigt jobbiga morsor och farsor.

Förtryckarna. De som är ständigt förbannade och kallar sina ungar för hjärndöda och värdelösa. Vi andra kastar långa blickar på dem, men ingriper sällan. Jag skäms, men så är det. Måste bli bättre på det.

Mobilpratarna. Ja, jag vet. Det är tråkigt att som vuxen stå i en lekpark och glo timme ut och timme in. Vi har alla slagit ihjäl en stund i sandlådan genom att skicka sms, rensa mobilen eller slå en signal till bästa kompisen. Men visst ger de där farsorna och morsorna som aldrig kan släppa luren en fingervink om hur sedda ungarna är. Barnet ramlar – mamma ropar ”Res på dig Oskar!” och snackar vidare. Barnet får en hink med sand över sig – pappa sitter lugnt kvar på parkbänken och går igenom nästa veckas agenda med kollegan. Man tänker sig ett scenario om 15 år när Oskar, 20 år, ropar: ”Mamma, pappa- jag flyttar” och mamma och pappa fortfarande sitter kvar och jiddrar i mobilen medan de vinkar lite förstrött med vänster arm.

Låt gå-föräldrarna.
Deras lilla Ebba, Kevin eller vad hon/han nu heter är stora parkmarodören. Ungen kastar sand, knuffar undan de andra i rutschkanan, skriker ”Jag ska döda dig!” till oförstående tvååringar och äter upp andras mellanmål. Vi vuxna ser oss förvånat omkring. Var är barnets pappa eller mamma? Jo, där är de ju! De sitter en bit bort och vinkar glatt. Inte ens om du går fram till föräldrarna och påpekar att deras barn just har bitit någon annan reagerar de med annat än en axelryckning: ”Ja, vårt barn är ju lite vilt. Det är full fart hela dagen!”. Det är då jag känner hur tanthatten börja växa ut på huvudet. Man går hem och maler på om att det inte är någon pli på ungarna nuförtiden och att alla behöver klara gränser.

Varför har aldrig dessa föräldrar dåligt samvete? Varför är det istället de som berömmer och aktiverar som sitter på kvällarna och ältar att de kanske berömmer och aktiverar för mycket? De så kallade curlingföräldrarna engagerar sig i alla fall- det är inget att skämmas för.


Hämtat från: http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1097892,00.html

Av Sofie - 18 juni 2007 21:13

Sommaren vann överlägset i min omröstning, våren kom som god två. Varken hösten eller vintern fick en enda röst...


Nu är frågan vad du förknippar mest med midsommar?

Av Sofie - 18 juni 2007 21:06

Fick detta på mailen idag av min kompis Malin. Även om man inte förstår så mycket av vad dom säger så är det ett jäkla trick! Hur gör han? Jag blir alltid så frustrerad och till och med lite arg när jag ser trolleri och magi...


http://www.glumbert.com/media/cyril

Av Sofie - 18 juni 2007 20:23

Top chef

Tid: 19:00-20:00, TV3

Amerikansk realityserie från 2006. Del 1 av 12. De tolv deltagarna presenteras. Gästdomare är Hubert Keller. Uppgift: Laga en signaturrätt. Tolv av de bästa och debuterande kockarna från hela USA har blivit tillfrågade om att vara med i detta program och visa upp sina gastronomiska skickligheter medan de tävlar om det prestigefylla priset: Att koras som Amerikas Top chef.


När Liam hade somnat hamnade jag framför detta program, var ganska så kul faktiskt. En av mina drömmar är att jag skulle vilja kunna laga mat (ja alla kan säkert det, men jag skulle vilja kunna utan att följa recept)! Det ser så härligt ut att bara kunna "slänga" ihop någon lyxig rätt:-)

Min kompis Mia är expert på detta, hon kan förvandla en ärta till en lyxmåltid, hon är duktig hon!

Ja ja, man kan ju inte vara bra på allt, men jag är väldigt duktig på att öppna en burk fiskbullar och koka ris;-) Liam tycker det iallafall!

Av Sofie - 18 juni 2007 20:09

Liam mår inte helt bra så det har varit en jobbig dag för honom, varit ledsen ganska så mycket:-( Han såg så glad ut när jag frågade honom om vi skulle göra välling (kl 18.58...), kvart över sju sov han sedan och gör nu med. Mattias är i Malmö så jag får väl se vad jag hittar på för skoj;-) Har precis hängt lite tvätt så jag tror att det blir en stund vid datorn och sen kolla om det är nåt bra på tv. Känner att jag inte har kollat på tv på hur länge som helst, har liksom inte varit någon idé eftersom Liam vaknar stup i kvarten och då får man inte så stor behållning av programmet. Längtar faktiskt lite efter att ligga i soffan och kolla på nån bra film!

Av Sofie - 18 juni 2007 10:06

"En flipflop-sandal med inbyggt gym.
Det är sant.
Med Fitflop bränner du extra kalorier och tränar benen medan du går."


Detta läser jag i Aftonbladet, läs hela artikeln på: www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1097487,00.html


Ja det finns många olika metoder i jakten på den perfekta kroppen!











MIRAKELSANDAL Fast rumpa, färre celluliter, bättre hållning och längre och smalare ben. Allt detta sägs Fitflop-sandalen åstadkomma.











Jag är dock tveksam till hur den ska kunna fixa ett par längre ben...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards