Alla inlägg den 28 juni 2007

Av Sofie - 28 juni 2007 21:33

Inga av mina killar är hemma, saknar dom samtidigt som det är lite skönt att vara själv;-) Har precis kommit upp från badet där jag låg och slappade med min bok, mysigt!


Nu till något helt annat!

Var en sväng idag och kollade i lite affärer, blev då lite upprörd... Varenda affär har ju rea nu, mycket gammalt skit som hängs fram, inte det som gjorde mig upprörd dock, bara lite;-) Nu till saken: På barnavdelningen hänger det stora skyltar om rea, går fram till ett stort ställ där det finns Liams storlek och börjar kolla, där fanns säkert 70 tjejplagg men allt jag hittade i killväg var två plagg i storlek 56 och 68

:-( Så var det i varenda affär jag var in i, vad är det för diskriminering egentligen?!

Av Sofie - 28 juni 2007 18:46

Fick detta på mailen idag, har fått den förut men är lika rolig varje gång tycker jag! 


Dina kläder:

Första barnet: Du börjar ha mammakläder så fort din gynekolog berättar att du är gravid.

Andra barnet: Du har dina vanliga kläder så länge som möjligt.

Tredje barnet: Dina vanliga kläder ÄR dina mammakläder.


Barnets namn

Första barnet: Du lusläser alla namnböcker som finns och övar på uttal och olika stavningskombinationer på alla dina favoritnamn.

Andra barnet: Någon måste väl döpa sitt barn efter faster Agda, eller hur? Det kan lika gärna vara du.

Tredje barnet: Du slår upp en bok, blundar och pekar och tittar efter vad fingret pekar på. Carl-Rutger? Det får duga …


Förberedelser inför förlossningen

Första barnet: Du övar på andningen regelbundet.

Andra barnet: Du orkar inte öva eftersom du kommer ihåg att förra gången så gjorde det absolut ingen skillnad alls med den där andningen.

Tredje barnet: Du ber om bedövning i åttonde månaden.


Barnets kläder

Första barnet: Du förtvättar din nyföddes kläder, ordnar dem systematiskt efter färgerna och viker dem fint i babyns egna lilla byrå.

Andra barnet: Du kollar kläderna för att se om de är rena, men slänger bara de med de mörkaste, mest synliga fläckarna.

Tredje barnet: Varför skulle inte pojkar också kunna ha rosa kläder?!


Saker att oroa sig för

Första barnet: Vid minsta lilla tecken på att allt inte är som det ska; ett kort skrik eller vad som helst; så plockar du upp babyn.

Andra barnet: Du plockar upp babyn först när dess skrikande blir så högljutt att det kan väcka din förstfödda.

Tredje barnet: Du lär din treåring hur man vrider upp mekaniska leksaker.


Aktiviteter

Första barnet: Du tar med din baby till babygymnastik, babysim och sagoläsning för babyn.

Andra barnet: Du tar med din baby till babygymnastik.

Tredje barnet: Du tar med din baby till affären och kemtvätten.


Att gå ut

Första barnet: Första gången lämnar barnet hemma med barnvakt så ringer du hem fem gånger.

Andra barnet: Precis innan du går ut genom dörren så kommer du på att du kanske skulle lämna ett telefonnummer där du kan nås.

Tredje barnet: Du säger till barnvakten att bara ringa om hon ser blod.


Hemma

Första barnet: Du tillbringar större delen av dagen med att bara titta på babyn.

Andra barnet: Du tillbringar en del av dagen med att se till så att ditt äldre barn inte kväver, knuffar eller slår babyn.

Tredje barnet: Du tillbringar en liten del av varje dag med att gömma dig från barnen.

Av Sofie - 28 juni 2007 17:49

Har nu varit och lämnat Liams goselejon och hämtat resväskan. När jag åkte hem öppnade sig himlen och det fullkomligt vräkte ner. När jag hade parkerat hemma satt jag kvar en stund i bilen för det lockade inte att bli dyngsur... Regnet ökade ännu mer och det började blixtra och åska (då är man ju trygg i bilen sägs det ju!), så jag satt där i bilen ett tag och kände mig lite dum, hade ju inget annat att göra än att just bara sitta och vänta... Det regnar fortfarande men jag tror att åskvädret har slutat iallafall.

Av Sofie - 28 juni 2007 17:46

Mysteriet fortsätter! Tvättade idag skjortan för 6:e gången och ja det har banne mig blivit nya och fler fläckar, det verkar som om fläckarna rör sig, vet inte hur detta går till men konstigt är det:-o

Av Sofie - 28 juni 2007 16:32

Eller kanske inte...


"Världens dyraste pizza är svensk.
För drygt 20 000 spänn får man sätta tänderna i Kobebiff, hummer, buffelmozzarella och bladguld.

Fram till i går fanns den dyraste pizzan att köpa i New York: 1 000 dollar.
Nu slår pizzabagaren Sacha Rajkovic från Ängelholm till med en riktig värsting.

Ingredienserna i pizzan, som döpts till Victoria, är en lista över de exklusivaste produkterna i världen.
– För att kunna köpa Kobebiff var jag tvungen att flyga till Schweiz. Den kostade 5 000 kronor kilot.
Den japanska biffen anses vara den möraste i världen. Djuren får massage, dricker öl och lyssnar på Mozartmusik. 
Från Italien kommer den vita albatryffeln (25 000 kronor per kilo) och oliverna. Skinkan är från Montenegro och hummern från Kanada.
Allt det här skapar en fantastisk smakupplevelse. Kobebiffen smälter på tungan, skinkan ger en härlig sälta och hummer är ju alltid hummer."


 

  Smakar det så kostar det - mycket

Fullkornsmjöl från Italien
Buffelmozzarella
Hemmagjord tomatsås
Ricotta-ost
Montenegro-skinka
Svensk löjrom
Tryffelsalami
Vit albatryffel
Armagnacgelé
Oliver från Italien
Ruccola
Hummer
Kobebiff
Pilgrimsmusslor
Anklever
22 karats bladguld


Hämtat från: www.aftonbladet.se/vss/helsingborg/story/0,2789,1106438,00.html



Av Sofie - 28 juni 2007 15:59

Nu är jag hemma och har startat första tvättomgången. Ska nog sitta lite här vid datorn ett tag nu tror jag, lugn och ro var ordet:-)

Såg precis att jag hade glömt att packa ner Liams goselejon som han har när han sover så det får väl bli en sväng till mamma och pappa lite senare och lämna det. Verkar dumt att utmana ödet menar jag!

Ska ta med en resväska från mamma och pappa också så jag kan börja packa lite smått, alltid skönt att vara ute i god tid speciellt nu när man har en liten som inte förstår att det som jag lägger ner i väskan ska ligga där... hihi! Han tycker han är så hjälpsam som ger mig det som jag lägger ner, gulligt men lite tidskrävande;-)

Av Sofie - 28 juni 2007 12:26

Idag ska Liam sova hos mormor och morfar. Jag ska fixa lite inför resan, handla lite grejer och tvätta. Liam blir såklart överlycklig att få vara med mormor och morfar och jag får fixa i lugn och ro:-)

Av Sofie - 28 juni 2007 12:25

Liam och jag har tävlat om vem som först kunde fånga flugan (Liam försökte ju imorse också). Jag vann! Flugan "råkade" bli träffad av flugsmällaren, sorry;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards