Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Sofie - 3 juni 2007 22:31

Lille Per säger till sin pappa:

"När jag blir stor ska jag gifta mig med farmor."

"Men det kan du ju inte! Det är ju min mamma," svarar pappan.

"Men du gifte ju dig med min mamma..."



Sov gott, hörs imorgon!

Av Sofie - 3 juni 2007 20:01

För er som undrar hur Liam har haft det i helgen kan jag meddela att han har haft det super han med! Om jag har kännt mig som en prinsessa har han nog känt sig som en prins;-) Full uppmärksamhet all the time, kan det bli bättre?!

Har väl gjort allt han tycker om, varit ute och lekt, cyklat, busat, lekt med Lovisa (grannens dotter på 2 år) grillat korv, badat i diskhon(!) och massa annat kul:-)


Det är så mysigt när man har varit ifrån varandra och man ska komma och hämta. Då är det puss- och kramkalas på hög nivå!

Av Sofie - 3 juni 2007 19:39

Helgen har varit fantastisk:-)

Vi började med att möte våra kompisar Mange och Karina ute på Djurgården, Restaurang Josefina (www.josefina.nu). Dom har en helt fantastisk uteservering, kändes som om man satt i Cannes eller nåt! Satt där och njöt av räksallad och kallt vitt vin medans palmerna (det är sant!)vajjade lite lätt av vinden. Är ju så härligt att sitta och "glassa" i solen, prata skit och titta på folk.

Efter det var det dags att bege sig till Hasseludden (www.hasseludden.com). Nästa lyxgrej var att vi skulle bo i en svit (hade jag ingen aning om), en härlig svit med stor balkong med världens utsikt, fanns också ett härligt fat med massa godsaker på och en neccesär med massa prover från Dermalogica (sånna där småsaker som betyder så mycket), kan det bli bättre:-)


Vi gick ner till det japanska badet och hade det mysigt. Var ju kanonväder. Sedan bar det av till baren, man kan ju inte bara vara hälsosam bara för att man är på ett spa;-) Sen tog vi det lugnt en stund inne på rummen för att sedan gå över till Mange och Karina och dricka champagne!


Middagen intogs i Teppanyaki.

"Teppanyaki är inte en vanlig restaurang. Det är en upplevelse för alla sinnen. Varje bord har en egen kock som tillagar rätterna på en stekhäll vid bordets mitt. På Teppanyaki är det estetiska viktigt. Alla råvaror skärs med precision och måltiden tillagas med största omsorg. Följ kockens rörelser när han tillreder de vackra råvarorna inför dina ögon. Flamberingslågan tänds och en drakeld visar vägen till det japanska kökets hemlighet."

Jättehäftigt att ha en egen kock som berättade om allt han tillagade. Maten var jättegod:-)

Efter det blev det en sväng till baren igen och sen var det natti natti!

Idag har vi njutit av frukostbuffén (skönt att bara tänka på sig själv när man äter!) ute i morgonsolen och badat och suttit och latat oss i solen!


På vägen hem släppte Mattias av mig så jag skulle få en shoppingdag för mig själv (ännu mera lyx)! Hittade massor av fina kläder men har fortfarande pengar kvar så det kanske blir en tur till i veckan;-)


Ja jag kan inte annat än summera denna helg som otroligt härlig, mysig, underbar och ja som sagt lyxig! Har kännt mig som en liten prinsessa:-)


Härlig utsikt från balkongen!Härlig utsikt från balkongen!







Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards