Direktlänk till inlägg 3 juni 2007

Härlig lyx!

Av Sofie - 3 juni 2007 19:39

Helgen har varit fantastisk:-)

Vi började med att möte våra kompisar Mange och Karina ute på Djurgården, Restaurang Josefina (www.josefina.nu). Dom har en helt fantastisk uteservering, kändes som om man satt i Cannes eller nåt! Satt där och njöt av räksallad och kallt vitt vin medans palmerna (det är sant!)vajjade lite lätt av vinden. Är ju så härligt att sitta och "glassa" i solen, prata skit och titta på folk.

Efter det var det dags att bege sig till Hasseludden (www.hasseludden.com). Nästa lyxgrej var att vi skulle bo i en svit (hade jag ingen aning om), en härlig svit med stor balkong med världens utsikt, fanns också ett härligt fat med massa godsaker på och en neccesär med massa prover från Dermalogica (sånna där småsaker som betyder så mycket), kan det bli bättre:-)


Vi gick ner till det japanska badet och hade det mysigt. Var ju kanonväder. Sedan bar det av till baren, man kan ju inte bara vara hälsosam bara för att man är på ett spa;-) Sen tog vi det lugnt en stund inne på rummen för att sedan gå över till Mange och Karina och dricka champagne!


Middagen intogs i Teppanyaki.

"Teppanyaki är inte en vanlig restaurang. Det är en upplevelse för alla sinnen. Varje bord har en egen kock som tillagar rätterna på en stekhäll vid bordets mitt. På Teppanyaki är det estetiska viktigt. Alla råvaror skärs med precision och måltiden tillagas med största omsorg. Följ kockens rörelser när han tillreder de vackra råvarorna inför dina ögon. Flamberingslågan tänds och en drakeld visar vägen till det japanska kökets hemlighet."

Jättehäftigt att ha en egen kock som berättade om allt han tillagade. Maten var jättegod:-)

Efter det blev det en sväng till baren igen och sen var det natti natti!

Idag har vi njutit av frukostbuffén (skönt att bara tänka på sig själv när man äter!) ute i morgonsolen och badat och suttit och latat oss i solen!


På vägen hem släppte Mattias av mig så jag skulle få en shoppingdag för mig själv (ännu mera lyx)! Hittade massor av fina kläder men har fortfarande pengar kvar så det kanske blir en tur till i veckan;-)


Ja jag kan inte annat än summera denna helg som otroligt härlig, mysig, underbar och ja som sagt lyxig! Har kännt mig som en liten prinsessa:-)


Härlig utsikt från balkongen!Härlig utsikt från balkongen!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 6 april 2008 08:40

Av Sofie - 3 april 2008 18:34

Tro det eller ej men idag ringde det ytterligare en förskolechef och undrade om jag var intresserad av att börja hos dom. Hon hade lämnat ett meddelande på telefonsvararen och när jag ringde upp så hade hon gått för dagen, men imorgon ska jag ringa ...

Av Sofie - 3 april 2008 18:29

Idag har jag varit ute i stort sett hela dagen. På förmiddagen gick vi till skogen på utflykt med alla barn, sen var det hem och äta lunch och sen ut igen. Härligt nu när det är så skönt ute! Nu är det toppen att jobba som jag gör, men när det är 10 ...

Av Sofie - 3 april 2008 07:02

Igårkväll gick Liam runt och ropade på mormor, jag sa då att imorgon (idag) så ska du vara hos mormor. Han sprang då ut i hallen och hämtade sina skor, jag förklarade igen att det inte var förrän imorgon. Han började då att storgråta:-(   Imorse när ...

Av Sofie - 2 april 2008 20:08

Idag när jag hämtade Liam så var dom ute och lekte. Det var en riktig härlig vårkille som kom springandes till mig, det är ju så skönt väder nu så barnen behöver ju inte vara påpälsade från topp till tå!   Vi tog en sväng till biblioteket tillsammans...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards