Alla inlägg under juni 2007

Av Sofie - 18 juni 2007 21:06

Fick detta på mailen idag av min kompis Malin. Även om man inte förstår så mycket av vad dom säger så är det ett jäkla trick! Hur gör han? Jag blir alltid så frustrerad och till och med lite arg när jag ser trolleri och magi...


http://www.glumbert.com/media/cyril

Av Sofie - 18 juni 2007 20:23

Top chef

Tid: 19:00-20:00, TV3

Amerikansk realityserie från 2006. Del 1 av 12. De tolv deltagarna presenteras. Gästdomare är Hubert Keller. Uppgift: Laga en signaturrätt. Tolv av de bästa och debuterande kockarna från hela USA har blivit tillfrågade om att vara med i detta program och visa upp sina gastronomiska skickligheter medan de tävlar om det prestigefylla priset: Att koras som Amerikas Top chef.


När Liam hade somnat hamnade jag framför detta program, var ganska så kul faktiskt. En av mina drömmar är att jag skulle vilja kunna laga mat (ja alla kan säkert det, men jag skulle vilja kunna utan att följa recept)! Det ser så härligt ut att bara kunna "slänga" ihop någon lyxig rätt:-)

Min kompis Mia är expert på detta, hon kan förvandla en ärta till en lyxmåltid, hon är duktig hon!

Ja ja, man kan ju inte vara bra på allt, men jag är väldigt duktig på att öppna en burk fiskbullar och koka ris;-) Liam tycker det iallafall!

Av Sofie - 18 juni 2007 20:09

Liam mår inte helt bra så det har varit en jobbig dag för honom, varit ledsen ganska så mycket:-( Han såg så glad ut när jag frågade honom om vi skulle göra välling (kl 18.58...), kvart över sju sov han sedan och gör nu med. Mattias är i Malmö så jag får väl se vad jag hittar på för skoj;-) Har precis hängt lite tvätt så jag tror att det blir en stund vid datorn och sen kolla om det är nåt bra på tv. Känner att jag inte har kollat på tv på hur länge som helst, har liksom inte varit någon idé eftersom Liam vaknar stup i kvarten och då får man inte så stor behållning av programmet. Längtar faktiskt lite efter att ligga i soffan och kolla på nån bra film!

Av Sofie - 18 juni 2007 10:06

"En flipflop-sandal med inbyggt gym.
Det är sant.
Med Fitflop bränner du extra kalorier och tränar benen medan du går."


Detta läser jag i Aftonbladet, läs hela artikeln på: www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1097487,00.html


Ja det finns många olika metoder i jakten på den perfekta kroppen!











MIRAKELSANDAL Fast rumpa, färre celluliter, bättre hållning och längre och smalare ben. Allt detta sägs Fitflop-sandalen åstadkomma.











Jag är dock tveksam till hur den ska kunna fixa ett par längre ben...

Av Sofie - 18 juni 2007 09:49

Pappa kom hem tidigt imorse. Han hade tydligen med sig hur mycket fisk som helst, dom hade knappt fått plats med allt! Det var torsk, hälleflundra, valfisk m.m Mamma berättade att valfisken var jättemörk i köttet, ska bli spännande att få smaka:-)


Torsk


                              Hälleflundra




Grattis till pappa som har namnsdag idag!


Av Sofie - 18 juni 2007 09:46

Sabina tycker att Liam behöver besöka Island för där finns inga baciller! Just idag tycker jag det känns som om vi är på Island, solen lyser(?) med sin frånvaro, regn och allmänt grått... Nä tacka vet jag sol och värme, kom tillbaka kära sol!!


Av Sofie - 18 juni 2007 08:47

Liam är genomförkyld, näsan rinner och han är hes, när ska detta sluta? Tycker så synd om honom.

Han har ingen feber så han orkar ju göra saker men man märker att förkylningen påverkar honom, blir lättare ledsen.

Natten har varit helt okej så vi får hoppas på att han kan sova bort bacillerna.

Av Sofie - 17 juni 2007 20:47

Malin och Peter kommer också till oss på midsommar, kul! Blir lunchpicnic nere på ängen (vi hoppas ju på vädergudarna) och allmänt firande där med dans runt midsommarstången, lotterier och tävlingar. Sedan fortsätter vi hemma hos oss med grillning på kvällen och annat smått och gott;-)


Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards