Alla inlägg under juni 2007

Av Sofie - 17 juni 2007 19:21

Har varit en väldigt soft dag idag. Eftersom vi har sovit ganska så mycket har liksom dagen bara försvunnit. Jag och Liam var en sväng till mamma på eftermiddagen, Mattias behövde jobba och det är lite svårt att koncentrera sig om vi är hemma, Liam förstår ju inte direkt vad jobba betyder... Vi var där en stund och lekte och åt middag med mamma sedan åkte vi hem och hoppade ner i badkaret. Liam var dundertrött (har varit hela dagen) så efter det var det dags för nattning. Han sover nu och vi får väl hoppas på att han kommer vara trött hela natten:-)

Av Sofie - 17 juni 2007 12:39

Vaknade klockan 10.15 och då kom Mattias och Liam upp till sovrummet. Liam la sig genast vid mig och bara myste, låg så säkert i en halvtimme och tillslut hade han somnat. Mattias somnade på en minut och jag somnade om när Liam slöt sina blå. Vaknade nu av att Mattias puffade på mig och sa att klockan är halv ett(!), Liam sover fortfarande, konstigt med tanke på att han tydligen hade sovit middag precis när dom kom in till mig. Han och Mattias hade väl en händelserik kväll igår med visit på Marinan och grillning hemma hos Malin och Mange, han är helt enkelt lite bakis;-) Jag känner mig inte bakis däremot men lite seg, men det blir nog bättre efter lite lunch och en dusch:-)

Av Sofie - 17 juni 2007 01:38

Åhh vilken mysig kväll vi har haft Helen och jag! Började med en drink på Restaurang Kungsholmen, väldigt god champagnedrink. Satt där i baren och pratade och plötsligt var klockan halvnio och det var dags för oss att inta vårat bord på Gerdas. Kollade menyn och kunde inte hålla oss från att beställa in skaldjursplatån och vitt vin till det, riktigt lyxigt. Vi hade ett sällskap som satt bredvid oss eller rättare sagt vi hade ett tomt bord emellan oss, dom ville så gärna ha det tomma bordet men vi fick inte ge oss ifrån det (servitrisens order!) för vår mat skulle ta sådan plats;-)

Platån kom in och alla förstod vad servitrisen menade! Det var verkligen hur gott som helst:-) Efter middagen gick vi tillbaka till Kungsholmen och tog varsin Mojito och fortsatte prata, vi blev också lite "snyftiga" och konstaterade att det är så härligt att ha fått en sån god vän på "äldre" dar!


Tack Helen för en supermysig kväll! Känns som om vi har hur många förslag som helst till nästa gång;-) Anna vi saknade dig, men nästa gång hoppas vi att du är med!

Kram och god natt


Av Sofie - 16 juni 2007 17:48

Nu ska jag gå till bussen för att ta mig in till stan! Tyvärr följer inte Anna med ikväll (förstår dig gumman och vi kommer sakna dig!) men Helen och jag åker in och ska försöka göra stan osäker;-) Vet inte om det går att göra den så osäker med två småbarnsmammor, eller så är det precis vad vi kan!

Ha en rolig lördagskväll för det ska jag ha:-)

Av Sofie - 16 juni 2007 17:27

Pappa ringde precis, han har det så bra så bra på sin fiskeresa. Dom har fått så mycket fisk att nu får dom slänga tillbaka den fisken dom får upp... Snacka om fiskelycka:-)

Av Sofie - 16 juni 2007 15:38

För vad då? Jo för min efterlängtade lördagskväll med Helen och Anna:-) Vi ska börja med att gå och ta en drink någonstans och snacka massa skit, var ju faktiskt ganska så länge sedan vi sågs (iallafall en månad sen...)! Sedan väntar middag på Gerdas (www.restauranggerdas.se). Ska bli så himla skoj och mysigt. Ska väl snart börja göra mig i ordning, duscha ifred för en gångs skull;-) Sen ska man välja kläder också, kan ju ta en stund med min beslutsångest!


Av Sofie - 16 juni 2007 15:36

Jo vi har varit ute hela dagen, cyklat, gungat, grävt i sandlådan och busat med kompisarna. Det är i stort sett det hela;-)

Av Sofie - 16 juni 2007 15:33

...men här hemma i Sverige har vi jättefint väder med sol och värme så jag har varit ute i stort sett sedan vi vaknade, därav att det inte har blivit något morgoninlägg! Förstår att du inte har så mycket annat att göra än att blogga och läsa andras bloggar med tanke på att du är på IS(!)land;-)

Vet att Sabina förstår min ironiska ton hoppas även ni andra gör det!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards