Alla inlägg under juni 2007

Av Sofie - 20 juni 2007 14:11

Idag har Liam plockat smultron. Det såg så somrigt och gulligt ut där han satt i gräset och plockade och åt dom små smultronen! När dom röda var slut gav han sig på både omogna och blad... men jag fick honom att sluta tillslut;-) Svårt att förstå när man är 1 år att om man låter dom sitta kvar några dagar till så kommer dom vara röda och goda!

Av Sofie - 20 juni 2007 09:47

Eftersom Liam nu ligger och sover så tänkte jag att jag skulle syssla med lite skönhetsvård. Plockade fram nagellacket, satte mig i soffan och började måla tånaglarna. När torktiden var över och jag skulle inspektera resultatet blev jag förvånad, sen när har jag jättelurviga fötter? Jag hade satt ner mina nymålade fötter i våran lurviga ulliga matta och det var ju inte det smartaste kanske;-) Det var bara in på toaletten och ta bort nagellacket, kan ju inte gå runt och se ut som en varulv heller...

Av Sofie - 20 juni 2007 09:31

...Linda på namnsdagen! Hoppas allt är bra med er:-) Liam skickar en kram till Emma!

Av Sofie - 20 juni 2007 09:17

Mattias ska ikväll på sommarfest. På festen skulle det tydligen finnas en bartender som skulle lära dom lite om drinkar, vilka ingredienser som är bra att ha hemma osv! Låter himla skoj tycker jag:-) Hoppas på att Mattias tar med sig lite lärdom hem så kanske det kan bli någon smarrig sommardrink på midsommar!

Av Sofie - 20 juni 2007 09:09

Antar att jag inte ska skriva nästa gång det går bra på kvällen och natten, känns som om att utmana ödet;-) Eftersom det gick så bra i måndags fick jag bita i det sura äpplet riktigt ordentligt igår... Förstår inte varför det ska krångla så, tycker ju att det vore så härligt att få sova skönt när man har varit igång en hel dag! Jag skulle vilja ha det så iallafall;-)

Det blir ju ganska så mycket "tjat" om sovandet här på bloggen, men det upptar ganska så stor del av mitt liv just för tillfället (eller har väl gjort det senaste året...) så det är ganska så skönt att skriva av sig lite frustration, hoppas ni har överseende med det.

Av Sofie - 20 juni 2007 08:36

Pappa tyckte att jag skulle ha lagt upp bilden där han håller sin största fångst, så jag visar denna bild nu till pappas stolta glädje;-)

Men man måste ju hålla med om att det är en stoooor fisk (17 kg)!

Av Sofie - 20 juni 2007 07:29

Vi skickar grattiskramar till Susann som är i USA, hoppas er resa är bra på alla sätt och vis och att du får en trevlig födelsedag!

Av Sofie - 20 juni 2007 07:26

I går kväll och i natt har det varit helt hysteriskt. Liam somnade vid 19-tiden och sov bra till 20.00, sen var det gråt, bråk och tandagnisslan fram till 22.30 Tillslut somnade han men det tog inte många minuter innan krånglandet satte igång igen och så har det hållt på hela natten... Tillråga på allt tyckte han att det var dags att gå upp 06.10, känner mig som en zombie!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards