Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Sofie - 1 januari 2008 22:23

Imorgon är det åter tillbaka till vardagen. Mattias börjar jobba och jag och Liam har en sista vecka i "frihet" tillsammans;-) Sen börjar allvaret på riktigt med inskolning på dagis och så småningom jobb för min del.


Det är alltid lite skönt att komma tillbaka till rutinerna, men fick jag välja så skulle jag helt klart välja bort dom för en tid till i Thailand!


Nu tänker jag gå och lägga mig, sov gott!


Av Sofie - 1 januari 2008 14:50

Åhh vad vi längtar tillbaka till Thailand, vill vara där NU!


Bilderna talar för sig själva, vår lillkille har stormtrivts!!!

Av Sofie - 1 januari 2008 14:25

Igår när vi satt och åt middag frågade jag Liam om han hade något nyårslöfte. Jag sa att han kanske skulle kunna ha att börja sova ordentligt på nätterna som löfte, han nickade och gick med på detta, Mattias frågade en extra gång om han kunde hålla det och han sa ja;-)


Igår somnade han halv nio, vaknade till en gång under kvällen och en gång under natten. Sov i sin säng ända till halv sju, jag tog då in honom till oss och han somnade om till halv nio!!!!

Än så länge håller han verkligen vad han har lovat;-) Hihi!


Hur är det med er, har ni avgett några löften?

Av Sofie - 1 januari 2008 14:16

Här kommer lite bilder från i fredags


 

Liam tittar på fina fiskar tillsammans med farmor

Det var roligt och spännande att gå igenom glastunneln, fiskar och hajar simmade runt omkring!

Liam och farfar får en föreläsning om spindlar, skorpioner och tusenfotingar

En riktigt rolig dag tillsammans med farmor och farfar!

Av Sofie - 1 januari 2008 13:57

Idag har varit en riktigt slappardag, precis som nyårsdagen oftast är!

Vi har mest tittat på Noddy. Liam har två Noddyböcker men idag fick han Noddy även på film. Den blev helt klart godkänd, annars är ju inte Liam så mycket för tv.


Av Sofie - 1 januari 2008 11:04

Om en vecka börjar Liam på förskola. Det känns både roligt och lite skrämmande på samma gång. Vi har ju varit tillsammans varje dag nu så länge så lite seperationsångest tampas jag allt med!


Vi pratar om dagis med Liam varje dag men han förstår nog inte vad som väntar;-)


Så klart kommer det bli tufft vid inskolningen (brukar ju vara mer regel än undantag), men i slutändan så kommer det att bli bra!


Kommer nog att behöva lite peppning och stöd under den tiden:-)

Av Sofie - 1 januari 2008 11:03

Äntligen så börjar min axel att kännas lite bättre. Den är inte helt bra men en god bit på väg, hurra!

Av Sofie - 1 januari 2008 11:00

Imorse när jag och Liam kom ner så gick jag på toaletten och Liam gick in i vardasgrummet. Det blev oroväckande tyst så jag smög dit för att kolla vad han gjorde. Det visade sig att vi hade glömt att ställa undan godisskålen från igår... Gissa vem som tyckte att han fick bästa frukosten någonsin;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards