Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Sofie - 27 januari 2008 19:20

Imorgon är det dags att börja jobba igen. Känns roligt men samtidigt lite pirrigt fast på ett positivt sätt. Jag har ju träffat alla kollegorna redan men det är ändå något speciellt med att börja på en ny arbetsplats!

Vet att jag kommer sova oroligt hela natten (fast det gör jag ju i och för sig i vanliga fall också...), jag är så rädd att jag ska försova mig när jag börjar tidigt. Konstigt för det har aldrig hänt mig och jag är ALDRIG sen.


Idag har jag varit supertrött hela dagen så jag borde ju sova gott inatt men "pirret" kommer nog ställa till det lite;-)


Ja som sagt jag börjar tidigt imorgon vilket innebär att jag slutar klockan 15 på eftermiddagen så det blir inte så stor omställning för Liam mer än att han och pappa är ensamma hemma på morgonen och ska styra ihop allt! Det blir något nytt, men jag är säker på att dom kommer klara det galant:-)


Nej nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dags att så småningom gå och lägga sig.

Av Sofie - 27 januari 2008 11:55

Malin sa till mig igår nu får du sova länge imorgon och njuta! Jag svarade då att det skulle inte förvåna mig om jag vaknar klockan åtta.

Gissa vad klockan var när jag tittade imorse, 08.02 Vadå självkännedom;-)


Men det var så skönt att få ligga kvar lääänge och bara ta det lugnt! Det är lyx det:-)

Av Sofie - 27 januari 2008 11:51

Liam har hittat ytterligare en favorit att titta på, Anki och Pytte. Mamma och pappa hade en sådan videofilm hemma som dom hade satt på och Liam tyckte att det hade varit jätteroligt, hade suttit i en halvtimme tillsammans med mormor och tittat!

    



Av Sofie - 27 januari 2008 11:43

Liam, mormor och morfar hade haft det toppen igår (vad annars!)! Det hade gått jättebra när Liam skulle gå och lägga sig men sen har det varit lite si och så under natten... Han har vaknat jätteofta av sin hosta:-(


Halv tre tyckte Liam att det var dags att leka, snälla mormor gick upp och dom lekte en halvtimme innan dom gick och la sig igen (skulle aldrig hända här hemma). Sen gick dom upp igen strax efter halv sex. Morfar är ju morgonpigg så han tyckte det var trevligt att få sällskap:-) Han och Liam hade stekt ägg till frukosten, Liam var förtjust!


Pratade med mamma för en liten stund sedan och då hade dom precis ätit lunch och Liam var så trött att ögonen knappt gick att hålla uppe. Dom skulle ringa sen när Liam vaknade så ska jag åka dit!

Av Sofie - 27 januari 2008 11:19

Igår var vi som sagt på Lux, en restaurang som rankas som en av Stockholms toppkrogar.


När vi kom blev det champagne och nån liten rätt som jag inte kommer ihåg beskrivningen av, men med egna ord: räka med lime och lite skum på toppen;-)


När vi sedan flyttades till vårt bord så kom det ännu en liten rätt innan själva menyn började, ett litet löskokt ägg med egengjord kaviar.


Sen började avsmakningsmenyn med tillhörande vinmeny:

  • Mildrökt havkryddad gös från Skurusund med frusna havsfrukter och Storfjärdenlöjrom

2006 Sauvignon Blanc, Gardo Morris, Marlborough, New Zeeland

  • Korianderkryddad stekt havskräfta från Smögen med bakelse på Valö-selleri, varm majonäs och pilsner

2005 Lynmar Chardonnay, Russian River Valley, Kalifornien, USA

  • Mandarin och 100% kakao
  • Frasig Domta Lägg och stekt ankbröst från Hagby Gård, ingefärskryddad anksky, svarta rötter och senapsfrön

2005 Veougeot 1er Cru Les Cras, Vougeraie, Côte de Nuits, Bourgogne, Frankrike

  • Suffléat katrinplommon med Prima Blå från Eskesta gårdsmejeri och brinnande Prune

2003 Dolc de Mendoza, Enrique Mendoza, Murcia, Alicante, Spanien

  • Guldkantat Comice-päron med chokladknäcke, mint och värmande eldvatten

2006 Cuvée Beerenauslese, Alois Kracher, Burgenland, Österrike

  • Praliner från Lux dessert och choklad

Då blev det konjak och kaffe för killarna medans jag och Malin bara mumsade praliner. På kaffelistan fanns det ett kaffe som kostade 155 kronor koppen, det måste verkligen vara ett gott kaffe det, säkert med små diamanter i;-)


Nu till utvärderingen;-)

Vi kom alla fram till att man måste ju göra en jämförelse med de andra topprestauranger vi har varit på som Bon Lloc, Pontus in the greenhouse, Edsbacka och Fredsgatan 12.


Det kan låta lite förmätet men betyget blev 2,5 på en skala 1-5. Det var absolut gott men det kändes som om dom krånglade till det lite för mycket...


Sällskapet och kvällen får däremot betydligt högre poäng!!!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards