Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Sofie - 18 januari 2008 20:03

Ja då var det fredagskväll. Det blir en lugn kväll här hemma.

Mattias har varit dålig ett par da´r, superförkyld, men känner sig lite bättre nu. Antar att vi kommer ligga i soffan och slappa framför tvn ikväll. Ska bli väldigt skönt!


Ha en mysig kväll

Av Sofie - 18 januari 2008 19:59

Från ungefär klockan 17 nu för tiden frågar Liam om han får gå och sova! Han är såååå trött nu när han är på dagis. Men vi vill ju helst inte att han går och lägger sig innan klockan sju. Han sov en kvart här om dagen mellan 16-16.15, då somnade han inte förrän 21. Tänk vad en kvart kan göra...


Vi gör allt vad vi kan för att hålla honom vaken, det som är lite mysigt nu är att vi tittar på Bolibompa tillsammans. Då sitter han i mitt knä och vi myser tillsammans!

Av Sofie - 18 januari 2008 19:56

Sen Liam började sin inskolning har han blivit om än möjligt ännu mammigare. Han vill ha full koll på mig hela tiden och det är bara jag som duger. Från det att vi kommer hem från dagis är han som ett plåster på mig, vill bli buren och sitta i knät, helst krypa in under skinnet på mig;-)


Men det är ju inte så konstigt med tanke på hur länge vi har varit hemma tillsammans han och jag. Nu helt plötsligt så lämnar jag honom på dagarna så det är klart att han inte vill släppa mig när han väl har fått mig tillbaka;-)



Av Sofie - 18 januari 2008 19:54

Idag hade jag gjort Thaibiff i ostronsås till middag. Liam åt som en häst!

Mattias tyckte också att det var gott men han sa:

"Jag tycker morötterna smakar lite konstigt"

Jag svarade då:

"Det kan nog bero på att det är vattenkastanjer" ;-)

Av Sofie - 18 januari 2008 19:51

Igår när Liam och jag kom hem var det väldigt mörkt ute. När vi var påväg uppför garageinfarten stannade Liam och tittade upp mot himlen. Han drog mig i armen, pekade och sa: Mamma, stjärnor!


Vi har ju pratat om stjärnor och sjungit blinka lilla men jag tror nog att jag aldrig har visat honom stjärnorna på himlen så jag tyckte det var så mysigt att han visste vad det var som blänkte uppe på himlen!

Av Sofie - 18 januari 2008 19:46

Liam har så mycket nytt att berätta när man hämtar honom från dagis. Han visar och pratar, dessvärre förstår jag inte allt... Men en sak förstår jag och det är att dom sjunger mycket för han visar varje dag vad dom har sjungit. Han gillar verkligen sångsamlingen:-)


Idag vid middagen berättade han en lång historia och gestikulerade för fullt, Mattias och jag tittade på varandra och skrattade - vi förstod absolut ingenting! Men det verkade som om det var något skoj för han skrattade och såg så nöjd ut:-)

Av Sofie - 18 januari 2008 19:38

Torsdag och fredag har inte varit några höjdardagar för Liam på dagis:-( Har varit jättejobbigt när jag har gått, idag klamrade han sig fast så mycket att ena fröken fick "bryta" loss honom... Känns ju inte helt roligt att lämna honom då.

Jag har ju mycket erfarenhet själv av inskolningar (är förskollärare) och vet ju att det alltid ordnar sig, men nu när jag själv är förälder på inskolning förstår jag verkligen hur svårt det kan kännas.


Men i det stora hela så fungerar det bra, personalen tycker att det går bra, men förstår att det känns lite jobbigt både för Liam och mig.


Idag hade han målat, vet inte om dom har något papper på dagis för han hade färg både i pannan och över hela byxorna;-) Men som jag sa till personalen; jag tar gärna att det kommer färg på kläderna så länge han tycker det är roligt och är glad!


Inskolningen är ju slut nu, man brukar ju räkna 2 veckor till det. Men jag har en vecka till hemma innan jag börjar att jobba och det känns jätteskönt. Då har vi ännu en vecka att ta det lugnt på, tänkte att Liam får gå mellan 9-15. Får en mjukstart innan "allvaret" sätter igång på riktigt;-)

Av Sofie - 18 januari 2008 19:34

Vi har köpt ny dator!

Äntligen kan man sitta här och blogga igen:-) Det är helt sjukt hur beroende man är av datorn, inte bara ur "bloggsynvinkel", det är ju så mycket man gör över internet.


Mattias var och köpte datorn igår, höll på hela eftermiddagen och kvällen men fick det inte att funka. Fortsatte idag hela förmiddagen, vet inte hur många timmar han har pratat med supporten... Slutade med att han fick åka och lämna igen datorn och få en ny. Man tycker ju att allt ska funka när man köper nya grejer, men icke... Men nu är vi glada igen för nu funkar det:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards