Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Sofie - 29 januari 2008 21:20

Det är helt sjukt hur trött jag har varit de här två kvällarna sen jag började jobba:-o Gäspningarna tar aldrig slut!


Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig, känner att jag behöver det.


Sov gott!

Av Sofie - 29 januari 2008 18:04

...önskar jag Malin och Peter som inatt åker till Thailand!

Hoppas ni får det toppen:-)

Av Sofie - 29 januari 2008 17:55

Som förskollärare får man ju vara med om en hel del roliga händelser och dessutom får man höra hur tankar och funderingar från barnen som ibland bara är så härliga att jag nog måste dela med mig av dom!


Här kommer dagens härliga! 


Jag och en pojke satt och lekte med några hästar. Han sa då att hästarna bodde på en båt och att dom nu var tvungna att hoppa i vattnet.

Konversationen som följde löd:

Jag: "Tror du hästarna kan simma då?"

Pojke: "Nej hästar kan inte simma"

Jag: "Varför tror du inte det?"

P: "För att dom är hästar och dom simmar inte"

Jag: "Men hur tror du dom ska klara sig då?"

P: "Om dom har tur kanske det kommer någon och räddar dom"

Jag: "Det får vi hoppas på! Men jag vet faktiskt att hästar kan simma"

P: "Hur då?"

Jag: "Jag har sett det"

P: "Jaha men flodhästs hästar räknas inte"!


Då kunde jag inte annat än le:-)

Av Sofie - 29 januari 2008 17:50

Idag tog vi det lugnt hemma på morgonen, började sent idag. Var mysigt att kunna äta frukost i lugnt tempo utan att behöva känna sig lite småstressad.


Lämnade Liam kvart över nio på dagis, han blev jätteledsen men fröken ringde 10 minuter senare och sa att det nu var bra!

Strax innan tre ringde hon igen, min första tanke var att jaha nu har han blivit sjuk. Men hon ville bara berätta att han hade haft en toppendag och att till och med sovningen hade gått bra idag! Jag blev förstås alldeles tårögd av lycka!


Så gulligt av henne att ringa till mig och berätta det, mormor hämtade Liam idag så fröken tyckte att jag skulle få den informationen först av alla, så snällt:-)


Mamma hämtade Liam vid tre, han hade då blivit så glad att han blev lite generad och inte visste vilket ben han skulle stå på;-) Dom gick sen hem till mamma och vid kvart i fem kom jag och strax där efter morfar. Blev middag ihop idag.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards