Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Sofie - 8 januari 2008 22:04

Har ju hört så mycket positivt om Stieg Larssons böcker, ALLA verkar ha läst dom och ALLA är lika eniga om att dom är superbra!


Nu är det min tur att se vad jag tycker. Har lånat den första boken av Helen och har börjat nu ikväll. Har inte hunnit så långt så jag kan inte uttala mig än vad jag tycker.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite till!


Är det någon av er som läst böckerna och i så fall vad tycker DU?

Av Sofie - 8 januari 2008 18:20

Liam vaknade efter en timme och jag tog då upp honom och vi satte oss och gosade lite. Efter 5 minuter så sov han igen! Sov väl en halv timme till, det tar på krafterna att vara på dagis;-)


När vi sedan hade ätit mellanmål åkte vi till centrum, behövdes fyllas på lite i kylen.

Vi var även in i en klädesaffär, hittade ett par fodrade galonbyxor till Liam som det fick bli! Han var så duktig och hjälpte expediten, han var bakom kassan med henne och la galgen på plats, larmade av och klippte bort lappen (att klippa var hans egen ide´!).

Hon var så imponerad av honom att han visste hur man skulle göra med allt, men har man en mamma som gillar kläder så har man;-)


När vi kom hem så blev det lek, sagoläsning och matlagning.


Idag kom Mattias hem till sextiden så vi åt middag tillsammans allihopa! Han mår inte helt hundra, hoppas det inte blir värre igen bara:-(


Just nu är killarna nere och leker hund:-)

Av Sofie - 8 januari 2008 12:40

När jag satt och pratade med Helen i telefon så klättrade Liam upp på soffans armstöd och innan jag hade fått bort honom där ifrån så ramlade han ner baklänges, rätt in i sidobordet och ner på golvet. Jag slängde på luren och tog upp honom. Han var jätteledsen men som tur var så gick det bra. Usch jag såg både det ena och andra framför mig, det var en ganska så hög smäll som hördes när han föll:-( Ibland ska man ha tur!

Av Sofie - 8 januari 2008 12:39

Det märks att det har blivit många nya intryck för Liam idag. Jag satt och pratade i telefon med Helen och han somnade i min famn! Så det var bara att gå upp med honom till hans säng och lägga ner honom, han sover som en stock nu.

Av Sofie - 8 januari 2008 12:34

Det har gått så bra idag, Liam har lekt med de flesta sakerna tror jag! Tryggt att ha både mamma och pappa med sig. Pappa stod nog högst i kurs medans jag blev poppis bland de andra barnen;-)


När det var dags för sångsamling så vägrade Liam att gå in i det rummet, han ville inte vara med. Så Mattias var och lekte med Liam och jag satt med Alice i knät och sjöng! Det var så roligt att träffa Alice och hon tyckte lika dant kändes det som:-)


Vi stannade även kvar på lunch så vid halv tolv tiden sa vi hej då. Imorgon blir det samma sak. Börjar kanske att vinka på torsdag, undra hur det ska gå? Det är ju då den riktiga inskolningen börjar.

Av Sofie - 8 januari 2008 08:13

Klockan 10 ska vi vara på dagis så vi kan ta det lugnt nu på morgonen, skönt!

Liam har sovit helt okej inatt och vaknade inte förrän för en halvtimme sedan, bra start:-)


Återkommer i eftermiddag!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards