Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Sofie - 20 januari 2008 22:49

Kvällen har gått helt okej! Vi kunde se klart filmen och jag har "bara" varit tvungen att springa upp tre gånger.


Jag har snart läst ut andra delen av Stieg Larsson, det blir som en drog;-) Bara ett kapitel kvar, spar det till imorgon!


Nu är det dags att gå och lägga sig, god natt!

Av Sofie - 20 januari 2008 18:43

Idag när Mattias har varit så mycket med Liam märks det på en gång hur mycket pappigare Liam blir. Alldeles nyss när Mattias skulle in på toaletten började Liam att gråta, han stod utanför dörren och väntade tills Mattias var klar.


Just nu leker dom nere i vardagsrummet. Liam har bäddat med kuddar på golvet och domderar med Mattias. Ena sekunden får han en order om att ligga på den kudden och i nästa är det en annan som gäller!


Hör också att dom leker med "Bumpa", Liams Bolibompadrake:-)

Av Sofie - 20 januari 2008 18:38

Sitter här nu och hoppas på att denna kväll och natt inte ska bli som föregående! Skulle vara så skönt att få kolla på den där filmen vi började på igår och att slippa springa upp och ner för trappan.


Vore ju också skönt för Liam att slippa vara så ledsen, hoppas han får sova gott.



Av Sofie - 20 januari 2008 18:33

Jag frågade Liam vad han hade gjort hemma hos farmor och farfar. Fick till svar att Zicco hade slickat på honom och voffat, berättade detta genom att sträcka ut tungan och skälla!


När jag frågade om farmor hade gjort lunch till honom så sa han nej...

"Fick du verkligen ingen mat?" frågade jag

"Neeeej!" blev svaret

Då sa jag: "Ja det är ju typiskt farmor, hon är ju lite tokig och busig!"

Då började Liam att jätteskratta och såg lite full i sjutton ut;-)


Han hade haft det mysigt tillsammans med farmor, farfar och Zicco. Och pappa såklart!


Om det är någon som blev lite orolig över att Liam inte har fått någon lunch idag så kan jag lugna er med att farmor försåg såklart Liam med mat;-) Han åt massor av köttbullar och omelett!

Av Sofie - 20 januari 2008 18:29

Liam och Mattias kom hem precis innan kalaset. Det var bara in och byta kläder (min pappa är så allergisk så det är dumt att utsätta honom för eventuella hundhår) och iväg igen.


Syrran blev jätteglad för presenterna, vi gav henne en ladyshave, olika teer och vin. Allt stod på önskelistan så jag visste att hon skulle bli nöjd!


Eftermiddagen har bestått i svullande av kakor, bullar och tårta. Men är det kalas så är det, eller hur!?

Av Sofie - 20 januari 2008 13:11

Jag har faktiskt inte latat mig under tiden jag har varit ensammen hemma. Jag har fyllt diskmaskinen och plockat ur den när den var klar, tagit reda på massor av tvätt, tvättat, bäddat rent, rensat Liams kläder (ska lämnas på insamling och ges bort till en kompis), städat Liams rum, anmält Liams tider till Förskolan, mailat iväg några grejer och plockat och fixat lite i största allmänhet.


Nu ska jag faktiskt sätta mig ner och läsa lite i min bok, måste väl få unna mig lite slappartid också;-)

Av Sofie - 20 januari 2008 12:22

Gissa vilka som är på förstasidan av lokaltidningen?

Jo gullungarna Liam och Alice:-)


Dom va och fotograferade från tidningen när vi var på julgransplundringen och självklart så fick ju våra snygga kids vara med på bild;-) hihi


Det va faktiskt lite roligt för jag sa till Helen när vi var där och fotografen höll på att springa runt och fota att le ordentligt nu för vi kommer säkert hamna i tidningen! Men jag och Helen fick inte vara med, eller jo förresten vi är med från midjan och nedåt;-) Vi var väl helt enkelt inte lika gulliga...


Tidningen kommer såklart att sparas!

Av Sofie - 20 januari 2008 10:04

Mattias och Liam åkte precis iväg en sväng, dom skulle åka och kolla om farmor, farfar och Zicco är hemma:-) Hoppas det för Liam var så uppspelt när dom skulle ge sig iväg!


Själv njuter jag av lugnet och att bara få vara ensam här hemma en stund! Okej jag var ju lite ensammen förra veckan när Liam hade inskolning, men då kunde jag inte koppla av på samma sätt.


Nu ska jag gå och ta mig en lång härlig dusch och njuta av att få göra mig i ordning i lugn och ro;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards