Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Sofie - 4 januari 2008 18:48

Här hemma är favoritleken för tillfället "Hund". Liam är en liten hundvalp som kryper runt och "voffar". Mattias och jag ska mata honom, klappa honom och säga att han är gullig. Idag har han även lärt sig vacker tass, sitt och ligg;-)


Alldeles nyss bäddade vovven ner sig med kudde och filt i soffan och skulle sova. Vi fick order om att vi skulle vara tysta (han håller fingret mot munnen och hyschar) för att hunden skulle sova;-)


Han är verkligen för rolig!

Av Sofie - 4 januari 2008 18:46

Idag har Liam ätit som en häst hela dagen.

Till lunch åt han en stor portion med makaroner och köttbullar, sen har det varit smörgås, massor av gurka och en redig portion till middag. Jag hade gjort biff teriyaki och ris, visste inte om Liam skulle gilla det så jag hade lite pannkakor från igår på lut. Men dom behövdes verkligen inte, han åt så det sprutade ur öronen;-) Alltid roligt när ens matlagning uppskattas!

Av Sofie - 4 januari 2008 18:42

Idag kom Liams kompisar Alice och Emilia och hälsade på (och min kompisar Helen och Anna!). De har lekt, busat, dansat, velat ha samma saker, lyssnat på sagor m.m


Det är ju inte precis att dom leker med varandra, men lite bredvidlek klarade dom av:-)


Vi lyckades tajma så att barnen sov samtidigt, då kunde mammorna äta lunch och prata strunt helt ostört:-)


Liam sov inte så jättelänge idag, men jag har kommit på varför! Då fick han ha Helen alldeles för sig själv en stund;-) annars är ju hon liksom paxad av Alice!


Vi hade en trevlig dag tillsammans!

Av Sofie - 4 januari 2008 08:54

Jag var så trött igår ikväll, gick faktiskt och la mig redan vid 21, sååå skönt! Liam har sovit väldigt bra inatt, han vaknade vid femtiden och då tog jag in  honom till oss och han sov vidare till kvart över sju!!!!


Idag kommer Helen/Alice & Anna/Emilia på besök. Var så länge sedan vi sågs allihopa så det blir skoj:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards