Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Sofie - 25 januari 2008 22:17

För några år sedan när jag och Mattias var i Las Vegas så bodde vi just på det hotellet som det brinner i, Monte Carlo. Måste vara jätteläskigt för alla som är där! Men vad jag förstod så har dom det hela under kontroll, vi hoppas på att det fortsätter så!


Monte Carlo som det såg ut när vi var där

Monte Carlo just nu...

Av Sofie - 25 januari 2008 19:31

Liam är fortfarande vaken, håller på och leker och busar med mormor för fullt!

Antar att han kommer stupa i säng om en stund, dagis tar verkligen på krafterna.


Mamma och pappa stannar nog kvar och kollar på På spåret tillsammans med oss. En lugn kväll med andra ord.


Ha en skön och mysig fredagskväll:-)

Av Sofie - 25 januari 2008 19:27

Nu har vi ätit middag. Jag bjöd på chévregratinerade rödbetor med honung och pinjenötter till förrätt. Varmrätten bestod av fläskfilé i chili och paprikasås och till efterrätt blev det mango och hallon med vaniljkesella och digestivekross.


Alla tyckte det var gott och var nöjda när vi gick från matbordet:-)

Tur för dom det med tanke på hur mycket tid jag har lagt ner i köket idag;-)


Eller förresten pappa gillade inte mangon, han tyckte det smakade som sill... hmmm hur står det till med smaklökarna egentligen;-)

Av Sofie - 25 januari 2008 19:23

Liam har haft en superdag på dagis idag!!!

Han har lekt och busat hela dagen lång:-) Han hade blandannat skojat och busat med ena fröken med en ballong, han hade skrattat så mycket så han höll på att trilla omkull, hur glad blir man inte när man hör något sådant!?!


Sovningen hade väl inte varit något vidare, men det går bättre för varje dag.


Bakverken som Liam hade med sig hade uppskattats av både fröknar och

kompisar:-)


Så härligt med ett kanonavslut på veckan, hoppas han kommer ihåg det på

måndag;-)

Av Sofie - 25 januari 2008 13:32

Hittade några bilder i kameran som jag hade glömt bort!


Dagisgänget är samlat och det bjuds på banan och riskaka. Liam finns på övre raden längst ut till vänster


Smakade bra det här!

Av Sofie - 25 januari 2008 12:39

Ikväll kommer mamma och pappa hit på middag. Handlingen är som sagt klar men jag ska passa på att förbereda så mycket jag kan nu när jag är ensam hemma, så mycket enklare!


Tänker inte skriva här vad jag kommer bjuda på för det får bli en överraskning, men kan väl avslöja att det iallafall blir trerätters:-)

Av Sofie - 25 januari 2008 12:36

Det var riktigt trevligt att gå runt i affären och handla i lugn och ro! Jag blev inte det minsta svettig en ända gång, i vanliga fall så gäller det ju att hålla koll på en liten kille som kör runt i superfart med en liten kundvagn;-)


Nu är allt inpackat och jag sitter framför datorn och äter lite lunch!

Av Sofie - 25 januari 2008 12:34

Idag när jag lämnade var det inte ett lika jobbigt avsked. Han var ledsen men inte lika hysterisk, jag är glad över alla små framsteg!

Pratade med ena fröken lite senare och hon tyckte också att det hade gått bättre, han hade blivit glad mycket snabbare idag!


Tjoho:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards