Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Sofie - 7 januari 2008 21:42

 

Läste precis att Carola och Andreas Johnson är en av jokrarna i melodifestivalen, de ska sjunga en duett tillsammans, en kärleksballad - "One love".

Kan man tippa på en hög placering mån tro?!


Blev lite full i skratt när jag även läste titeln på ett av de andra bidragen, Gruppen "Andra generationen" ska tydligen framföra låten "Kebabpizza Shlivovitza"!


Ja vi får väl se hur det går!


Av Sofie - 7 januari 2008 21:33

Liam har fått en hjälm av morfar, tack! Liam fick välja vilken färg han ville ha, röd, blå, grå eller svart - han valde svart. Trodde att han skulle välja röd, för han gillar verkligen rött men inte denna gång, denna såg väl häftigare ut;-)


Men vart tog nu snön vägen? Nu är han ju verkligen rustad för att ge sig iväg på äventyr med sin snowracer, men grus och asfalt är ju inget bra underlag direkt...

Han hade åkt lite pulka idag med mormor och moster, men det hade varit superblött och isigt så dom hade fått bromsa ordentligt.


Kom tillbaka fina vita snö, slask är ingen höjdare!

Av Sofie - 7 januari 2008 20:03

Imorgon är det Liams första inskolningsdag!

Jag är allt lite nervös, han har, om det nu är möjligt, blivit ännu mammigare...


Men som jag har skrivit förut så har jag ställt in mig på det värsta, men det kommer så klart att kännas i hjärtat när han blir ledsen. Men det gäller att vara stark inför Liam, får väl bryta ihop hemma sen istället;-)


Helen och Anette ni har lovat att stötta och det värderar jag högt!!


Imorgon första dagen ska även Mattias vara med så han får lite insyn i vart Liam kommer att vara under dagarna!


Som sagt, det är med skräckblandad förtjusning jag ser på denna inskolning, ska bli jätteskoj men samtidigt lite läskigt;-)

Av Sofie - 7 januari 2008 19:58

När jag börjar jobba kommer jag att jobba 80%. Fick mitt schema idag,kan inte annat än säga att jag är NÖJD!!!!


Såhär ser det ut:

Mån: 7.30-15

Tis: 12-16.30

Ons: 8-15

Tors: 8-16

Sen är det rullande fredagar:

Fre 1: 9.30-16

Fre 2: 7.30-11

Fre 3: 9.30-16

Fre 4: 8-14.30

Av Sofie - 7 januari 2008 19:54

Imorse var jag ju tvungen att ställa klockan, med tanke på att jag hade ett arbete att gå till;-) Som vanligt så vaknade jag innan alarmet ringde...

Jag smög upp och gjorde mig i ordning (utan att nån stod i badrummet och kollade på!) och åt frukost i godan ro. När jag åkte hem ifrån låg killarna fortfarande och snarkade.


Mattias hade inte hört sin klocka ringa och var sedan tvungen att väcka Liam... Liam blev skjutsad till mormor där han har spenderat dagen:-)

Av Sofie - 7 januari 2008 19:48

Idag har jag haft studiedag med mitt nya jobb, lite smyg start  för jag börjar ju inte "på riktigt" förrän om tre veckor. Det var verkligen jättekul att träffa alla mina nya kollegor, verkar vara ett glatt och härligt gäng:-)


På förmiddagen var vi på förskolan, vi hade diskussioner alla avdelningar tillsammans plus att vi även hann med att sitta lite avdelningsvis. Men tiden rann iväg...

Efter lunch var vi på en föreläsning om språkutveckling, ett ämne som jag tycker är viktigt och intressant, dessvärre var väl inte föreläsarna så jättebra:-(


En sak som nämndes var att barn som är intresserade av böcker och som får många sagor lästa för sig under sina småbarnsår har ett mycket större försprång än de som inte läser så mycket när det handlar om att knäcka läskoden sen när de börjar skolan!

Det låter ju positivt med tanke på att jag knappt tycker att vi gör annat här hemma än att läsa böcker för Liam:-)


Av Sofie - 7 januari 2008 19:47

Nu var det länge sedan jag bloggade, men har inte haft någon inspiration under helgen. Mattias har varit sjuk och tiden har helt inte räckt till för mig.


Men nu är det nya tag;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards