Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Sofie - 23 januari 2008 19:09

Det bjöds på hemmagjord pyttipanna hemma hos mor och far. Liam var med och lagade, ett tu tre så satt han och gnagde på en falukorv... Ja när man lagar mat med mormor och morfar då får man göra precis som man vill;-)


För en stund sedan skulle jag kolla min mail, Liam kom då och ville sitta i mitt knä. Han hann väl sitta i 2 minuter innan han började snarka;-) Helt utslagen! Så nu ligger han i sin säng och sover sött, hoppas på att kvällen blir lugn.

Av Sofie - 23 januari 2008 16:01

Skickar en hälsning till Alice om att nu är det väl verkligen på tiden att du kryar på dig. Vi saknar dig på dagis!!!

Många kramar till dig:-)

Av Sofie - 23 januari 2008 15:59

Det är tur att man har mamma och pappa så nära! Idag är Mattias borta och då är det klart att jag får jordens huvudvärk...

Då är det så skönt att kunna åka hem till föräldrarna och få lite mat och underhållning till Liam!



Av Sofie - 23 januari 2008 15:55

Efter fruktstunden hade Liam gått in i mysrummet en stund, efter ett tag hämtade han ena fröken och sa att han ville ta fram samlingsdockorna och sjunga Imse vimse spindel. Fröken sa då att vi måste vänta en stund på att den andra fröken skulle komma tillbaka från ett möte.


Då gick Liam ut i korridoren och ropade efter henne! Han ropade och ropade men hon kom ju inte... Tillslut lyckades han övertala dom andra att dom kunde ha sångsamling ändå;-) Alla barnen hade suttit som ljus i över 20 minuter och haft en jättetrevlig samling!

Av Sofie - 23 januari 2008 15:52

Usch jag fick så ont i huvudet vid lunchtid, sen har det bara blivit värre och värre. Låg i sängen i två timmar och bara hoppades på att det skulle bli bättre, men icke:-(


Strax före tre åkte jag iväg och hämtade Liam på dagis. Han hade varit så arg när pappa hade gått så han hade stått och sparkat på väggen... hmm.

Men sen när han blev glad så har det varit jättebra (förutom vid vilan då...), enligt fröken så var det idag Liams bästa dag på Myran någonsin:-)



Av Sofie - 23 januari 2008 10:28

Har precis avslutat ett entimmessamtal med min kompis Mia. Hon var hemma med sjukt barn så vi passade på att snacka lite skit;-) Hon är också förskollärare och började på nytt jobb i höstas så det blev mycket prat om pedagogik och hur viktigt det är med bra kollegor och en bra chef!

Jag känner mig jätteladdad att börja mitt nya jobb på måndag, ska bli så roligt:-)


Vi pratade även om Thailand, dom åker dit om två veckor och ska bo i Karon. Åh dom har en härlig tid som väntar framför sig:-)


Nej nu ska jag kanske göra någon nytta, få se vad det blir;-)

Av Sofie - 23 januari 2008 09:33

Liam hade fått gå in för han va så ledsen och då hade det blivit bättre. När Mattias ringde höll han på att hjälpa fröken med att fixa frukt som dom skulle ha till fruktstunden, bra drag av personalen med tanke på att han gillar att fixa och dona!


Personalen sa också att det kommer säkert vara såhär en tid framöver men att det KOMMER bli bra:-) Dom är så positiva, det är bra!

Av Sofie - 23 januari 2008 09:15

Idag är Liam på dagis igen. Han var ju faktiskt helt bra redan igår men det kändes bra att ha honom hemma en extra dag så vet man att man har gjort sitt allra bästa!


Idag lämnade Mattias för första gången. Liam hade inte vikt en centimeter från hans ben ända sen dom kom fram till parkeringen. Såklart blev han jätteledsen när pappa gick men vi vet ju att det går över. Mattias skulle ringa dagis lite senare och höra hur det går, jag hoppas även på att få en liten rapport då!


Idag var det 5 minusgrader så det var bara att sätta på overallen, känns inte som om man har använt den så mycket än, men idag var det verkligen på sin plats, brrr. Idag hade dom varit ute så jag kämpade inte med alla ytterkläderna i onödan iallafall! Det är sagt att dom ska vara ute på förmiddagen så jag har ju satt på alla kläder hemma men sen när vi har kommit till dagis har det visat sig att dom är inne ibland...

Ja ja man får väl rutin på det här med lämningar också tids nog;-) 

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards