Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Sofie - 12 januari 2008 16:46

Idag är Mattias hos en kompis på fotboll- och pokerkväll, fotbollen tittas på tvn men poker spelar dom själva. Dom är några stycken så jag hoppas Mattias tar hem spelet!


Jag bjöd in Liam och mig till mamma och pappa;-) Men det är jag som står för middagen idag! Till förrätt blir det gazpacho med vitlöksyoghurt och till varmrätt blir det pasta med räk- och kräftsås. Tror nog att det ska smaka;-)


Nej nu blir det inte mer bloggande för idag, vet inte när jag får tillgång till dator nästa gång - men tills dess; ha det så bra!

Av Sofie - 12 januari 2008 16:39

Vår dator har brakat ihop därav att jag inte har kunnat skriva någonting på länge:-(

Är hos mamma och pappa nu så jag passar på att ge en liten kort resumé!


Det har gått jättebra på inskolningen får man väl lov att säga. Han har varit ledsen när vi har vinkat men det har gått över ganska så snabbt. Sen har han varit glad, lekt, ätit lunch och sovit! Första dagen han skulle sova fick jag komma in och vara med på vilan men sen har det gått utan mig!


Det känns såklart jättemycket i hjärtat när han blir så ledsen när jag går men eftersom han blir glad igen så pass fort så är jag superglad:-) Jag hoppas att nästa vecka fortsätter lika bra!

Vi pratar om dagis, fröknarna och barnen hemma varje dag och han ser glad ut när vi gör det, ett bra tecken.


Han har tytt sig mest till en fröken, det är två barn till som inskolas och dom har tytt sig till dom andra - så dom har en var, bra gjort;-)


På mornarna när vi har kört in till förskolan och parkerat bilen så har han sagt den ena frökens namn och velat komma ut ur bilen på en gång, det är så härligt! Jag har ju verkligen varit orolig för inskolningen, men för tillfället känns det så BRA!!!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards