Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Sofie - 15 januari 2008 16:33

Nej nu är det dags för mig och Liam att åka hem. Hem och börja laga mat, undra vad vi ska hitta på idag då, har ingenting planerat... Men det ordnar sig alltid!


Appropå mat, idag hade dom fått pastahjul och korv på dagis. Blev riktigt förvånad när jag fick höra att Liam bara hade ätit pastan - han älskar ju korv - så det var inte riktig likt honom. Men han hade ätit massor av pasta så han hade nog blivit mätt iallafall;-)


Hej så länge!

Av Sofie - 15 januari 2008 16:29

Igår efter dagis så åkte vi till Solna med syrran. Jag skulle titta efter ett par allvädersstövlar till Liam, han hade fått pengar av mormor och morfar till det. Men jag hittade inga, fanns inte någonstans... får leta vidare.


Men däremot så fick han massor av kläder av sin snälla moster:-) Hon hade lovat honom en tröja med Babbe (Bamse) men sen blev det massa fler plagg också. Tack snälla!

Av Sofie - 15 januari 2008 16:26

Åhhh vad bra den första boken var! Var lite seg i början men sen har jag inte kunnat släppa den. Läste klart den igår och idag har jag åkt hem till mamma och pappa för att låna del nummer 2. Längtar tills ikväll då jag får börja läsa den:-) Det är helt sjukt hur besatt man kan bli;-)

Av Sofie - 15 januari 2008 16:18

Idag när vi kom så var dom ute på gården. Han ville inte riktigt släppa mig, vet ju nu vad som komma skall... Men vi gjorde ett avsked och jag fick som vanligt ont i hjärtat:-( Jag stannade en liten stund i personalrummet tills en av föknarna kom och sa att han var glad. Då åkte jag hem.


Vad har jag gjort idag då under tiden Liam var på inskolning, jo jag har varit duktig! Jag har städat klädkammaren, det behövdes verkligen. Sen var jag iväg med lite kläder till Myrornas insamling. När jag var klar med det var det dags att hämta Liam.


När jag kom så var han och en till kille med en av förknarna i datarummet och pysslade lite. Han kom fram och gav mig en stor kram sen tog han mig i handen och visade mig vart han sover middag. Sen kom Alice och hon och Liam började leka lite med ett tåg, dom är så gulliga:-)


Jag frågade en av pedagogerna hur dom upplever att det går för Liam och dom tycker att det går jättebra, så skönt att höra! Dom tycker han är duktig på att prata och på att säga vad han vill och inte vill. Han vill gärna ha en av fröknarna i närheten, känns nog tryggt såhär i början.


Med tanke på att jag tycker att det går bra så var det skönt att höra att även personalen tycker det, så man inte har fått allt om bakfoten;-)

Imorgon ska han även äta mellanmål!

Av Sofie - 15 januari 2008 16:13

Jag var lite spänd på hur det skulle gå på måndagen med tanke på att det hade varit helg. Men det gick bra! Han blev som vanligt ledsen när jag gick och när det var dags för honom att sova men annars har han det så bra.


Jag spenderade dagen i personalrummet (9.15-13.30), läste och pratade med en annan förälder. Sen när det blev dags för personalen att ha rast så satt jag och umgicks med dom, det är ju ganska så många som jag känner eftersom mamma har jobbat där en gång i tiden!


Det är inget vidare att lämna på morgonen med tanke på att han blir så ledsen men det är dessto häligare att komma och hämta, då är det kram- och pusskalas:-)

Av Sofie - 15 januari 2008 16:11

Vår dator är fortfarande sönder:-( Mattias har tagit med sig den till jobbet och hoppas på att en duktig kollega ska kunna göra underverk med den!

Jag håller alla mina tummar!



Av Sofie - 15 januari 2008 16:06

Vi hade det riktigt trevligt på plundringen!

Vi fikade, dansade, fiskade fiskdamm, tog lotter, tittade på trolleri och sen när vi gick hem fick barnen varsin godispåse.


Jag fick lite flashback med tanke på att jag var på "samma" julgransplundring när jag var liten, tror till och med tanten som höll i sången var den samma som när jag var liten...


Vilken jäkla tant, på tal om henne, Liam och Alice var inne och tittade på granen och kände på varsin smällkaramell och kula. Dom var jätteförsiktiga, men tror ni inte tantskrället kom och sa till dom att "Sådär får ni inte göra, plundra ska vi inte göra nu" och sen så putta hon bort dom med sin krycka!

Vilket sätt, jag och Helen blev alldeles upprörda!


Tur att inte barnens dag blev förstörd - dom hade det kul trots en åthutning av kryckan;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards