Alla inlägg den 1 november 2007

Av Sofie - 1 november 2007 20:54

Liam har pratat om Filippa (grannflickan) hela dagen. När vi åkte hem så frågade han om Pi-pipp-a (han säger så) åter igen, så jag sa att om vi har tur så är hon ute och leker när vi kommer hem. Då sken han upp som en sol:-)


Vi hade tur för när vi kom hem så var hon ute! Liam sprang fram till henne och dom gick till sandlådan. Jag frågade om det var okej att Liam fick vara med henne medans jag ställde in lite varor i kylen (jag har full koll på dom genom fönstret!). Det var inga som helst problem.


När jag var klar med det frågade jag om vi skulle vara ute och leka tillsammans eller om Filippa kanske ville komma in till oss. Självklart så ville hon följa med in! Dom tog varandra i hand och gick till vårt hus. Liam var en gentleman och släppte in Pi-pipp-a först, sen gick han själv in;-) Till och med Filippa reagerade på detta och sa: Åh jag fick gå in först!


Sen blev det lek och bus en stund inne hos oss:-)



Av Sofie - 1 november 2007 20:40

Idag har vi som sagt varit och hälsat på hos min mormor.

När vi kom hade mormor ställt fram lekkorgen till Liam. Jag tycker också att det är roligt när den korgen kommer fram för den har följt med ända sedan jag var liten, till min syster och mina kusiner. Så den har lite historia med andra ord!


Liam tyckte det var roligt med alla "nya" saker och lekte med dom, men han var ju också såklart sugen på att gå husesyn (har ju varit där förut men lika spännande varje gång!). Han och mamma/mormor tog en tur och när dom gick förbi en kristallskål tittade han på mormor och sa "akta!", snacka om att ha koll;-)


Till lunch bjöds det på kasslergratäng, stekt potatis och grönsaker. Gammelmormor sa att det fanns köttbullar om Liam hellre ville ha det, men Liam älskar ju kassler så den ville han inte byta ut!


Efter maten lekte vi lite till innan det var dags att gå och vila.

Liam vaknade lagom till fikat, kände nog kaffedoften;-) Så det blev lite fika, mer prat och lek.

Sen var det tid för oss att bege oss hemåt.

Vi släppte av mamma/mormor i Solna för hon ska på teater ikväll med syrran. Liam blev jätteledsen när hon hoppade ur bilen:-( Men det gick ganska så snabbt över för vi fick syn på två polisbilar när vi passerade Råsunda!


Liam tyckte det var jätteskoj att titta på dom små, små djuren tillsammans med gammelmormor.

Gammelmormor sjöng bla om lammet. Varje gång hon hade sjungit klart så tog Liam henne runt halsen, började att vagga och sa "lilbo" (översättning: Lillebror, från bä bä vita lamm, "två par strumpor åt lille lillebror"!). Han ville höra sången om och om igen, men inte gammelmormor emot hon tyckte det var så mysigt att ha den lilla guldklimpen (som hon uttryckte det) i knät!

Av Sofie - 1 november 2007 07:18

Natten har väl inte varit någon höjdare och jag har fortfarande ont i huvudet, men det känns som om det är påväg åt rätt håll iallafall!


Idag ska vi åka till min mormor och hälsa på. Vi ska göra oss iordning och sen åker vi och hämtar mamma för hon ska också följa med!


Skriver mer ikväll för vi kommer nog att vara borta hela dagen:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards