Alla inlägg den 2 november 2007

Av Sofie - 2 november 2007 19:18

Idag när jag lagade middag var Liam helt uppslukad av andra saker så jag kunde fixa och dona helt ifred! Men man får ju vara beredd på att det ser  ut som ett bombnedslag efter att han har hållt på;-) Idag var det skoaffär som gällde, alla skor i garderoben togs fram och provades!


Mattias kom hem lite tidigare idag, så idag har vi avnjutit en trerätters middag alla tillsammans, mysigt:-) Till förrät blev det fetaostgratinerade räker med tomatsås, huvudrätt biffcurry och till efterrätt blev det Gino med vaniljglass.

Känns som om det blev väldigt uppskattat när man har fixat lite extra:-)


Snart är det dags för Liam att gå och lägga sig, så efter det blir det väl mys framför tvn kan jag tänka mig.


Ha en skön fredagskväll:-)

Av Sofie - 2 november 2007 19:13

Efter storhandling med syrran kom vi så småningom till Solna Centrum. Vi började med att äta lunch, mamsen bjöd, tackar:-) Det blev god pastasallad med fetaost, oliver och kyckling. Liam och jag delade, det är otroligt stora portioner så både han och jag blev mätta!

Jag började att äta på egen tallrik...

...men när mamma var mätt tog jag över hennes tallrik istället!


När vi var mätta och belåtna gick vi runt i affärerna och tittade. Jag hade spetsat in mig på en overall, men den modellen/märket gjordes bara i storlekarna 80, 90. Vi behöver storlek 86... Provade 90 men den var inte helt bra:-( Gick sen till H&M för att kolla en overall där, men fanns ingen 86:a där heller, jag blir tokig!!! Så overallproblmet kavarstår.


Liam somnade efter en stund så jag och mamma gick och strosade lite.

Sen när Liam vaknade igen åkte vi hem.

Av Sofie - 2 november 2007 09:11

Liam är väldigt duktig på att säga till så fort han har gjort "number two" i blöjan. Igår kom han och sa till, vi gick in på toaletten och jag tar av blöjan. Finns ingenting i blöjan... Jag säger då: "Men här finns ju ingenting, lurades du bara?"

Då möts jag av ett jätteflin och han börjar skratta så han kiknar:-)


Vilken lurifax!

Av Sofie - 2 november 2007 08:37

Vi kommer ta det lite lugnt här hemma en stund till, sen åker vi till Solna. Dels hjälper vi syrran med storhandling och sen blir det lunch och overall-letande i Solna Centrum. Mamma har ju sovit över hos Camilla så hon kommer också att vara med, skönt för henne att få skjuts hem sen när vi är klara!

Det här med overall är ju inte det lättaste så jag håller tummarna för att vi hittar någon bra och att den finns i rätt storlek idag! Sen måste vi ju även köpa vintermössa och vantar, men jag vill ju helst att det matchar, därför måste overallen inhandlas först.

Petig, jag? Nä det vill jag inte påstå;-) hihi!


Av Sofie - 2 november 2007 08:34

Imorse när det var dags att hoppa in i duschen blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig... fanns inget varmvatten, burr!

Det var lite ljummet när jag började att duscha men sen blev det bara kallare och kallare, så det finns säkert lite shampoo- och balsamrester kvar i håret. Är ju inte precis så skönt att duscha iskallt...

Men vaknade gjorde jag iallafall, det vill jag lova:-)


Av Sofie - 2 november 2007 08:32

Är jag för stor för att skicka en önskelista till Tomten?

Ska nog göra ett försök iallafall, ska ju bara önska mig en sak;

* Att få sova!



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards