Alla inlägg den 8 november 2007

Av Sofie - 8 november 2007 19:25

Det var jätteroligt att gå på föräldrafika på Liams blivande dagis. Visade sig att jag kände igen ganska så många av föräldrarna, även barnen såklart;-) Många som man hade träffat på Öppna förskolan tidigare. Vi fikade och sedan började Liam att vilja se sig om lite. Det lektes med leksaker, bollades och gicks på upptäcksfärd.

Det känns som om han kommer att trivas:-) 


Alice och Helen var ju också med så dom fungerade lite som våra guider;-)


När vi var klara på förskolan åkte vi hem till mamma och pappa och åt middag med dom. Mattias är ju så dålig så han fick lite lugn och ro! Senare när vi kom hem läste vi sagor. Liam har ju lite svårt att förstå att pappa är sjuk så han tyckte mest att Mattias var allmänt jättetråkig som inte orkade spela bandy och boll som dom brukar göra...


Nu ligger lillplutten och sover och jag ska gå ner till tvn och kolla om det är något bra på den!


Av Sofie - 8 november 2007 09:41

Är inget vidare med Mattias. Han försökte gå till jobbet men efter att han hade duschat insåg han att han inte orkade. Så han ligger nu nerbäddad i sängen med datorn, jobba måte han ju.


Hoppas han snart blir frisk!

Av Sofie - 8 november 2007 09:37

Natten har varit helt okej:-)

Hade en mysig lång frukost med "nygräddade" mackor (bake-off är bra ibland)!


Idag på förmiddagen har jag lite ärenden jag måste göra så Helen och Alice ska vi träffa på eftermiddagen. Förskolan Liam ska börja på efter jul har idag föräldrafika och personalen hade sagt till Helen att jag och Liam också var välkomna, så vi tittar nog förbi där en sväng! Är ju kul och träffa dom andra barnen och deras föräldrar.


Nu ska vi klä på oss;-) Förstår inte hur man ska hinna sen när "vardagens rutiner" blir på allvar...



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards