Alla inlägg den 16 november 2007

Av Sofie - 16 november 2007 15:27

Nu är jag hemma och fixar till mig inför kvällen!

Ska bli roligt att komma iväg en stund. Mamma och jag åker in till stan vid femtiden så vi eventuellt hinner titta i nå´n butik innan det är dags att äta middag och sen gå och se Lena + Orup!


Har nu hoppat ur jeansen och hoodtröjan och satt på mig en klänning istället, lite fin måste man ju vara;-)

Av Sofie - 16 november 2007 12:46

Medans jag har ringt lite samtal under förmiddagen har Liam varit med mormor. Jag släppte av Liam i centrum där mormor väntade, sen gick dom ner till vattnet och matade änderna. Liam tycker det är så kul:-)


När dom sen kom hem berättade Liam med stor inlevelse hur änderna hade ätit från hans hand och hur dom hade hoppat ner i vattnet!


Nu är det snart dags att sova middag.

Av Sofie - 16 november 2007 12:42

Jag har idag sagt upp mig. Har nämligen blivit erbjuden ett jobb här på hemmaplan som jag har tackat ja till!


Det känns otroligt bra:-) Kommer att jobba med två förskollärare och en fritidspedagog i en barngrupp med 3-4-åringar. Jag kommer att börja min nya tjänst efter att Liam är färdiginskolad. Blir väl i februari skulle jag tro.


Åh nu känns det som allt har ordnat sig till det bästa, både jag och Liam har fått förskoleplats;-) hihi!



Av Sofie - 16 november 2007 11:24

Innan vi åker iväg till Thailand måste vår frys frostas av. Känns som om det är alldeles för mycket is där inne nu. Lika bra att få det gjort innan man börjar jobba.

Har blivit lovad hjälp från mamsen, hon har många bra kylväskor plus att det är lättare att fixa och dona om Liam har en rolig lekkamrat hemma!


Så mamma! Ta fram kylväskorna så kommer vi och hämtar dig nå´n dag framöver så frostar vi av och självklart bjuder vi på lunch!

Kul va;-)

Av Sofie - 16 november 2007 11:14

Idag är det säljstart för Blossas glögg ála årgång 2007.

Smaken är Havtorn och kanel. Smaken beskrivs som: söt aningen kryddig smak med tydlig karaktär av havtorn, inslag av ingefära, hjortron och torkade aprikoser.


Nu är ju inte jag någon fantast av glögg, men jag tycker det hör julen till och det doftar så härligt (synd bara att det inte smakar lika gott i mitt tycke!).


Kommer ni att köpa den nya glöggen?


Finns även att köpa ett kit med alla "årgångsglöggar" från 03-07, kanske kan vara nåt!?

Av Sofie - 16 november 2007 09:19

Ikväll ska jag och mamma gå och se Lena & Orup på Chinateatern!

Mamma fick det i födelsedagspresent och ikväll är det äntligen dags.

Ska bli jätteskoj:-)


"Lena & Orup hade tidigare planerat att göra varsin show på olika scener, men bestämde sig för att göra en tillsammans - och vilken enorm publiksuccé det blev. Efter en slutsåld vår på China Teatern har de bestämt sig för att bjuda publiken på ytterligare en säsong. Med i gänget är också sju musiker och två dansare som tillsammans ger publiken en härlig mix av humor, massvis av hits och glamour. I Felix Herngrens regi presenteras två av Sveriges populäraste artister i en sprudlande show. Detta och mycket mer utlovas på China Teatern i Stockholm"

Av Sofie - 16 november 2007 09:19

Helen du får hälsa till födelsedags"barnet" där hemma! Hoppas ni får en mysig kväll:-)

Av Sofie - 16 november 2007 08:31

Åhh idag sov vi ända till åtta!!!!

Men det känns fortfarande som om man har grus i ögonen för Liam har hostat så hela natten. Var väl vaken mellan tre och sex för då hostade han non-stop. Lät som om han var en gammal gubbe som rökt 100 cigaretter om da´n i hundra år;-) Tycker så synd om honom, jag vet ju hur jobbigt det är att ha hosta:-(


Men som sagt allmäntillståndet är det inget fel på, nu är han så pigg och glad min lilla solstråle!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards