Alla inlägg den 20 november 2007

Av Sofie - 20 november 2007 22:03

Kvällen har varit en lugn tv-tittar-kväll! Först såg jag "Äntligen hemma" och efter det "Desperate Housewives". Åh det är så mycket hemligheter som ligger "begravda" i den serien, längtar tills nästa tisdag:-) Det är en serie som jag helst inte missar, tisdagar klockan 21 är heliga;-)


Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig och läsa en stund innan det är dags att stänga igen mina blå!


Sov gott

Av Sofie - 20 november 2007 17:51

Under tiden Liam sov middag hjälpte jag faktiskt mamma med frysen, lite hjälp fick hon iallafall;-) Nu är frysen fin och utan is igen! Tack mamma för hjälpen:-)


När vi var klara skjutsade vi hem mamma och alla frysväskorna. Under tiden vi åkte till mamma ringde Helen, jag bad att få ringa upp sen istället. Men när vi hade lämnat av mamma tyckte jag att vi lika gärna kunde åka förbi Helen och Alice en stund istället för att prata i telefon!

Vi var ute en liten stund, Alice ville inte gå in. Men tillslut lyckades vi locka in henne (Liam hade inga bra utekläder på sig). Vi lekte en liten stund och sen åkte vi hem för att börja laga middag. Det är så härligt att ha så nära till varandra, det är ju så mycket lättare att göra små spontana besök då!


Mattias har varit i Malmö idag och skulle inte komma hem förrän senare ikväll, men när maten nästan var klar ringde han och sa att han hade kommit med ett tidigare flyg och att han snart var hemma. Vilken glad överraskning!

Så idag satt vi alla tre vid bordet vid middagen:-)

Av Sofie - 20 november 2007 12:25

När jag hämtade Liam följde mamma med hem till oss. Hon blev lite sugen på lunchen vi skulle äta plus att hon tyckte det var en bra idé att frosta av frysen idag, inte mig emot! Vi har ätit tomtegröt och skinkmacka till lunch, Liam fick pasta och skinka. Tända ljus till gjorde att det blev lite julstämning.


Nu är det full aktivitet i köket, vi frostar (om jag ska vara helt ärlig så är det väl mamma som står för den saken) av frysen, det spelas golf och det diskas!


Liam har sån´t ordningssinne så han stör sig på att frysdörren står öppen, han är där hela tiden och vill stänga den;-)



Av Sofie - 20 november 2007 08:40

Det har gått jättebra inatt med Liam! Han hade varit vaken mellan ett och två men annars hade det funkat bra. Han sover ju alltid oroligt men han hade inte varit ledsen och det är alltid så skönt att höra!!

Dom hade sovit ända till åtta imorse så nu när jag ringde satt dom och åt frukost.

Det är så skönt att vara ensam ibland men ändå längtar man jättemycket efter sin lilla plutt, det ska bli så härligt att få krama och pussa på honom snart:-)

Av Sofie - 20 november 2007 08:26

I natt har jag faktiskt sovit helt okej! Första gången på tre dygn, tjiho:-)

Igår hade jag så ont i ögonen, det kändes som om dom skulle brinna upp. Antagligen beroende på att jag sovit typ 4 timmar på 3 dygn... Därför känns det så skönt att jag fått betydligt fler timmar i natt:-)


Sitter här i morgonrock och bara tar det lugnt, avkoppling på hög nivå;-) Tänker faktiskt bara slappa lite här hemma nu på förmiddagen innan jag åker och hämtar Liam, unna mig lite vardagslyx!

Av Sofie - 20 november 2007 08:19

Igår när vi åkte hem från konserten var det en otrolig dimma. Sista kvarten hem såg man i stort sett ingenting framför sig, dimman låg verkligen jättetät. Tur att man har kört vägen hem så många gånger, så man kan den verkligen. Det kändes lite som om man satt och körde på känn!


Jag tycker att det är lite jobbigt att köra när det är mörkt ute, men det är ingenting mot vad det här va;-) Men vi kom iallafall hem utan incidenter!

Av Sofie - 20 november 2007 08:14

När vi kom in på Annexet och skulle gå in till baravdelningen blev Linda stoppad vid ingången och fick frågan: "Hur gammal är du då?"

Linda tittade på vakten, skrattade och höjde ena ögonbrynet och sa: "Du måste skämta va?! Jag är 34 år!"

Vakten såg lite generad ut och pep: "Men jag tyckte du såg så ung ut."


Sen när vi skulle gå upp till övervåningen blev hon stoppad igen... Lindas kommentar: "Men nu får ni ge er!"


Vi skrattade gott åt detta och kom fram till att nå´n åldersnojja behöver hon iallafall inte ha;-)

Av Sofie - 20 november 2007 08:09

Det blev bara jag, Mattias och Linda tillslut som gick på konserten.


Konserten var kanon! Lite för lite av dom gamla godingarna kanske;-) Dom hade en häftig show, bla med laser- och ljusspel.


När konserten var påväg att ta slut sa Mattias: Vad är det här för skitkonsert;-) dom spelar ju inte den bästa låten?!

Men såklart så blev den ett extra, extranummer! Vilken var låten, jo Mannen i den vita hatten, helt klart en superlåt:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards