Alla inlägg den 14 november 2007

Av Sofie - 14 november 2007 19:30

Liam har blivit otroligt mammig på sista tiden, har väl alltid varit lite mammig men inte alls i den här utsträckningen. Det är i stort sett bara jag som gäller hela tiden, t.o.m mormor ligger i lä ibland och det hör ju inte till vanligheterna precis;-)

Kanske blir det lite bättre nu när vi snart åker bort hela familjen till Thailand tillsammans, då är vi ju alla tre hela dagarna ihop till skillnad från hur det är idag. Är väl kanske inte så konstigt med tanke på att det är jag och Liam twentyfour/seven.

Men som sagt han är extremt mammig för tillfället.

Av Sofie - 14 november 2007 19:26

Idag när Mattias kom hem hade han massor av presenter med sig till Liam:-)

Han fick:

1 par kragvantar från Reima

2 par byxor från Mexx

1 par byxor från Exit

1 munkjacka från Mexx

1 stickad cardigan från Mexx


Allt var jättefint och i rätt storlek!!!


När Liam hade tittat på allt gick han fram till pappa och gav honom en stor kram och sa tack:-)

Av Sofie - 14 november 2007 19:23

Ja du det vore väl höjden av otur om vi inte ska kunna träffas på lördag:-( Men vi har inte gett upp hoppet ännu iallafall! Mattias kom hem med en stor påse från Apoteket idag, så vi kämpar på;-)

Liam är ju snorig och hostig men allmäntillståndet är det inget fel på.

Vi hörs när lördagen börjar närma sig så ser vi hur vi mår. Men jag tror nog allt att vi kommer att träffas på lördag!

Kram till dig, hälsa familjen:-)



ps för alla er som undrar så har vi försökt att träffas sen i somras men har fått ställa in varje gång på grund av sjukdom... Nu är det verkligen på tiden att vi ses!

Av Sofie - 14 november 2007 14:03

...Emilia som har namnsdag idag:-)

Av Sofie - 14 november 2007 13:13

Pratade med Helen tidigare idag. Hon var hemma med Alice som är skruttig:-(

Vi skickar många krya-på-dig-kramar till Alice och hoppas på att hon snart blir frisk!

Såklart även kramar till dig Helen:-)

Av Sofie - 14 november 2007 13:07

Vi hade jättekul på biblioteket, det är verkligen så mysigt där!

Liam lekte så klart med dockhuset, la pussel, läste böcker och gick runt och tittade på alla böckerna.

I samband med Astrid Lindgrens 100-årsdag har dom såklart satsat lite extra på hennes böcker, dessutom fanns det massor av utklädningskläder så man kunde tex klä ut sig till Pippi eller Emil. Men Liam ville inte det.


Vi träffade även på Axel och hans mamma, så killarna "lekte" lite och mammorna pratade;-)


Härlig bok att titta själv i, men lite dålig "story" bara;-)


Jag får gå och titta om jag kan hitta en annan bok som mamma kan läsa för mig!

Av Sofie - 14 november 2007 09:54

Nån som har provat Marabous nya chokladkaka, mjölkchoklad-nonstop?

För en chokladälskare som mig så blir det nog till att prova någon dag, men tror inte att den kommer att slå den gamla hederliga mjölkchokladen eller schweizernöt!?


Åhh nu blev jag ju sugen på choklad...


Av Sofie - 14 november 2007 09:11

Idag skulle Astrid Lindgren ha fyllt 100 år.

Tänk vilken sagotant hon är!



Ja hon har verkligen skrivit så många härliga böcker, jag längtar tills jag och Liam kan börja läsa dom tillsammans!


Idag tar vi nog en tur till biblioteket och frossar i Pippi, Emil, Karlsson, Lotta och alla dom andra härliga karaktärerna, allt för att hylla Astrid!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards