Alla inlägg den 10 november 2007

Av Sofie - 10 november 2007 23:01

Vilken kväll... Har sprungit som en tok upp och ned för trappan, inte för att jag var sugen på ett step-up-pass precis, utan pga att vår lille son inte sover ordentligt.

Men med mycket pausande så har vi iallafall sett en film ikväll.


Inatt ska jag sova i eget rum! Liam och Mattias ligger inne hos oss och jag ska sova inne i Liams rum. Så nu mina vänner är det jag som ska gå och lägga mig och hoppas på att få en god natts sömn:-)


Sov gott!

Av Sofie - 10 november 2007 18:14

När vi vaknade efter vår vila åkte jag och Liam till Solna Centrum. Liam hade fått en peng av sin snälla pappa som han fick använda till en leksak.


När vi väl kom in i leksaksbutiken hittade Liam en liten, liten plastanka som han blev kär i! Så den fick det bli. Men den kostade bara 10 kr så jag sa att han fick välja något mer. Vi gick runt och tittade och han fastnade för en stor Legokartong med massor av djur i, men den blev det inte för den kostade nästan 900 kr! Jag försökte med en Legohink men den ville han inte ha...


Vi strosade vidare och kom tillslut till FisherPrice avdelningen, då fick han syn på leksaken med stor L;-) Ett stall med hästar, kärra och hästskötare. Han tog den kartongen och la den direkt i vagnen och sa "öppna". Det talade ju för att han ville ha den:-) Vi gick till kassan och betalade och sen gick vi och tog en fika innan vi åkte hem igen.


Nu är han på nedervåningen och leker för fullt med sitt stall:-) Det gnäggas, dricks vatten och äts äpplen (hästarna alltså!) och den lilla plastankan har fått en plats uppe på höloftet!

Av Sofie - 10 november 2007 12:52

När vi hade gjort oss iordning gick Liam och jag ut. Han tyckte inte att det var roligt, kallt och svårt att röra sig med massa tjocka kläder:-( Vi träffade på Viggo och hans mamma och pappa, kul med lite sällskap! Men vi var inte ute så jättelänge eftersom Liam inte uppskattade utevistelsen idag, vi åkte sen en sväng till affären istället.


För en stund sedan åt vi lunch och nu är det dags för Liam att sova middag. Tror faktiskt att jag ska passa på att göra det med, jag är så TRÖTT!


Mattias har fruktansvärt ont i ryggen men i övrigt känner han sig bra. Konstigt! Kankse han har fått ryggskott eller nåt, när han går ser det ut som han är minst 100 år gammal och totalt ledbruten;-)


Nej nu står det sövning på schemat!

Av Sofie - 10 november 2007 08:32

...till Martin som har namnsdag idag! Snart får du/ni lämna Island och komma hem, mysigt va?!

Av Sofie - 10 november 2007 08:26

Natten kan väl beskrivas med ordet Katastrof, ni hajjar nog...

Känner mig väldigt trött just nu, kunde bara inte komma upp ur sängen imorse så jag hade tur att Liam tyckte det var mysigt att ligga kvar och gosa och kolla lite barntv!


Just nu står Liam vid fönstret och kollar på det lilla vita som ligger kvar, inte mycket men små fläckar lite här och där. Ska bli så spännande sen när det kommer ordentligt med snö och se hur han reagerar:-)


Känns som om Mattias har blivit ännu värre under natten, han har legat hela natten och "ojjat" sig och sagt "aj", så han har nog väldigt ont i kroppen, stackarn!


Nu ska Liam och jag göra oss iordning!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards