Alla inlägg den 15 november 2007

Av Sofie - 15 november 2007 20:20

Okej jag var lite för optimistisk tidigare, Liam somnade inte av sig själv.

Gick precis ut från hans rum, äntligen sover han! Han brukar inte vara svårnattad i vanliga fall, men idag var han på hugget;-)

Man kan ju hoppas på att det är omvänt idag då, att han var svårnattad och att han istället kommer sova som en stock hela natten!

Ja som sagt, hoppas kan man ju alltid göra:-)


Nu blir det nog till att bläddra och läsa i tidningarna jag fick av Carin idag! Jag är ju ensam hemma ikväll (alltså vuxen-ensammen!) så lite härliga magasin är ju inte helt fel:-)

Ha en skön tordagskväll.

Av Sofie - 15 november 2007 19:36

Nattningen går inget vidare idag, just nu ligger Liam inne i sin säng och är arg. Han håller bara på att strula när jag ska natta honom, slänger iväg napparna och lejonet. Så nu fick det vara nog, jag sa att gör du det där en gång till så går mamma här ifrån. Såklart slängde han iväg nappen på en gång... så nu får han ligga där inne ett tag innan jag går in igen!

Usch jag låter jätteelak, men jag hoppas ni förstår?!


Nu blev det väldigt tyst där inne, kanske han är påväg att somna iallafall? Ja det lär jag ju bli varse om snart;-)

Av Sofie - 15 november 2007 19:32

När Liam hade vaknat så klädde vi på oss och gick ut i kylan. Var väl ute i en timme ungefär sen blev vi hembjudna på fika till Wilhelm, Clara och Carin:-)


Liam tyckte det var spännande att få leka med Wilhelms alla bilar, han hade en stor grävskopa som föll Liam helt i smaken! En annan sak som också föll han i smaken var bullarna och kakorna;-) Ja, ja det är ju inte så ofta vi fikar så ibland får man lyxa till det!


Jag fick två tidningar av Carin, nya Cosmopolitan och Elle. Hon sa att hon aldrig hinner läsa dom så jag fick gärna ta dom, kom tydligen i brevlådan idag. Så jag hoppas på att jag får en lugn stund i kväll så jag kan bläddra i dom!


Av Sofie - 15 november 2007 19:31

...så är min mobil fortfarande försvunnen.

Av Sofie - 15 november 2007 12:47

På förmiddagen var vi på öppna förskolan. Clara och Liam började med att leka med alla leksakerna. För Liams del var såklart bollarna och bilarna dom mest intressanta sakerna;-)

Sen blev det sångstund, då blev Liam lite blyg (vi var säkert 20 föräldrar med barn som satt i ring och sjöng) så han satt knäpptyst och stilla i mitt knä under hela sångstunden. Han spelade lite granna på en maraccas ett tag, så en iten insats gjorde han iallafall;-)


Efter det lekte vi lite till och sen till Liams STORA förtjusning gick vi in i pysselrummet och han fick måla med målarfärg!!!!

Han var överlycklig, så spännande och roligt att måla med riktig färg och inte bara med kritor.

Såklart var han ju tvungen att smaka lite också;-)


Sen åkte vi hem och åt lunch och nu ligger han som sagt och vilar.

I eftermiddag har vi bestämt träff med Clara och Carin igen. När Liam har sovit klart har dom hämtat Wilhelm på dagis så då ses vi ute på gården och leker tillsammans!

Av Sofie - 15 november 2007 12:44

Idag var Liam verkligen jättetrött. Han kom fram till mig och sa "mamma ova" (betyder att han vill sova). Vi gick in till hans rum och jag lyfte ner honom i sängen. Han la sig till rätta och tog sitt lejon, 3 sekunder senare sov han! Snacka om trött;-)

Kanske jag gör honom sällskap snart, Mattias är borta ikväll så jag kan behöva lite extra krafter inför kvällen!

Av Sofie - 15 november 2007 09:03

Snart ska vi bege oss till Öppna förskolan tillsammans med Carin och Clara! Blir väl lek, sångstund och  lite mer lek innan det är dags att åka hem och äta lunch och sussa.


Återkommer senare och berättar vad vi har gjort:-)

Av Sofie - 15 november 2007 09:00

Här kommer bilder på kläderna som Liam fick av sin snälla pappa igår!

Hoodtröja, cardigan och kragvantar

Byxor. Observera byxan längst upp till vänster, den har inbyggd kalsongkant som tittar fram, hihi!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards