Alla inlägg den 19 november 2007

Av Sofie - 19 november 2007 14:34

 

 
 

Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4600 Kronor idag.


Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 Kronor så har man idag kvar 791 Kronor. 
    
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6741 Kronor.


Är det därför grabbarna på torget kallas A-laget?



Hihi! Läste detta på en annan blogg (Anna`s), kul eller hur!?

Av Sofie - 19 november 2007 14:23

Idag ska Liam sova hos mormor och morfar (eftersom vi ska på konsert).

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra, han har ju blivit så mammig nu på sista tiden. Men jag erbjöd mig att komma och hämta honom efter konserten men det behövdes inte!

Av Sofie - 19 november 2007 12:46

Liam tycker det är så mysigt att bli buren, men det funkar ju inte att gå omkring och bära på honom hela dagarna. Dels är han tung och sen måste han ju stå på sina egna små ben;-)


Han kommer ofta och sträcker upp armarna mot en och säger "bära". Ibland får han såklart komma men ofta blir svaret nej. Då har han kommit på ett litet trix han tar till!

Då säger han "klättra" istället. Då ska man hålla honom i händerna och han klättrar upp på ens ben och mage. Ja tillslut har han ju kommit upp i famnen, precis vad han ville från början! Smart liten kille!


"Problemlösning" på hög nivå;-)

Av Sofie - 19 november 2007 11:33

Ja ni, vi får väl se vilka vi blir som kommer iväg på konserten ikväll. Stefan kommer inte, han har magsjuka:-( Anette och Laban vet inte hur det blir, deras Molly är inte helt hundra:-( Anette skulle till vårdcentralen nu och kolla läget.


Än så länge är Linda, jag och Mattias iallafall säkra på att gå, men såklart hoppas vi ju på fler!

Av Sofie - 19 november 2007 11:31

Tänk idag har min lille kille funnits i 1½ år! Den lyckligaste tiden i mitt liv, men samtidigt den "vaknaste" tiden i mitt liv;-) hihi!


Grattis Liam på 1½-årsdagen, jag älskar dig!

Av Sofie - 19 november 2007 08:27

Ikväll väntar KENT-konsert tillsammans med våra vänner Stefan & Linda och Anette & Laban, ska bli jätteskoj!

Vi hoppas väl på att alla kommer att kunna gå, en del är lite krassliga och andra har krassliga barn, men vi håller tummarna:-)


Nå´n som har varit på någon av konserterna i helgen, var det bra?



Av Sofie - 19 november 2007 07:39

Vid sex lyckades jag somna:-) Men vid sju ringde Mattias alarm så då var man vaken igen. Men skönt att jag fick en timme iallafall, det hjälper ju till lite åtminstone!


Idag skulle vi egentligen ha åkt till Malin i Vallentuna, men hennes ena son är sjuk så vi får göra det en annan dag istället.

Vet inte riktigt vad vi ska hitta på nu, men vi börjar väl med att gå ner och äta frukost;-)

Av Sofie - 19 november 2007 04:54

Jag blir tokig eller kanske mer gråtfärdig!!!

Jag har fortfarande inte somnat.

Vet inte vad detta beror på... ligger och vrider och vänder på mig och blir superstressad varje gång jag tittar på klockan och räknar ut om hur länge det är tills jag måste gå upp. Snart är det väl bara ca 2 timmar kvar.


Man hinner ju tänka på en hel del när man inte kan sova, både positivt och negativt...


Nej nu går jag in till sängen och gör ett nytt försök!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards