Alla inlägg den 17 november 2007

Av Sofie - 17 november 2007 18:18

Jag gjorde iallafall ett gott försök till att sova middag, men åter igen kunde jag inte sova:-( Liam sov iallafall en timme och jag låg på sängen och blundade, skönt att bara ta det lugnt!


När han vaknade åkte vi iväg till Täby Centrum. Mattias handlade lite småsaker, hittade inte det han var ute efter. Till Liams förtjusning fanns det massor av stora akvarium utplacerade lite här och där. Så han tyckte vi var på en rolig utflykt;-)


På vägen hem stannade vi till på en kinakrog och handlade med oss lite mat hem. Gissa vad som fanns där? Jo två stora akvarium! Liams turdag idag minsann!


Jag beställde yakuniki (är inte det japanskt?) som var supergod.


Ikväll blir det väl till att titta på landskampen skulle jag tro, eller rättare sagt jag vet att den kommer tittas på;-)

Av Sofie - 17 november 2007 12:37

Jag ska också sova middag idag har jag bestämt! Med tanke på en halvtimmes sömn inatt tycker jag att jag är värd det;-)


Snart är det dags för sövning av Liam och sen är det jag som sluter mina blå en stund, åhhh vad skönt det ska bli!


Kan säga att jag inte kände igen mig imorse när jag tittade mig i spegeln, ögonen var alldeles svullna och rödsprängda sen så såg det ut som om jag hade svart ögonskugga under ögonen...

Av Sofie - 17 november 2007 10:02

Igår när jag och mamma satt på restaurangen hade vi lite kändisspaning;-)

Bredvid oss satt David Tainton (han som spelade i filmen Vinterviken och Blossom Taintons lillebrorsa), han var urtrevlig, satt och pratade även med oss. Han var där med sin tjej. Snett nedanför oss tror vi minsann att självaste Peter Jöback satt. Vi är inte helt säkra, men annars har han en dubbelgångare som är 100% lik!

Mamma sa: "Ja han kom ju med en kille så det måste ju vara han";-)

Ja då är det ju verkligen säkert att det är han, hihi! Vilken iaktagelse mamma:-)


Ja som sagt lite kändisspaning alltså!

Av Sofie - 17 november 2007 09:56

Det är inte sant!!!

Idag skulle vi ju träffa Linda, Stefan och Emma men tror ni inte att vi får ställa in idag igen:-( Som sagt det var fjärde gången vi har försökt att träffas sen i somras, men det vill sig inte. Alltid är det nå´n som har varit sjuk.

Idag är det stackars Stefans tur, krya på dig killen!


Men vi håller tummarna för att han är frisk tills på måndag, för då ska vi på KENT:-)


Ja vi får väl se om vi hinner ses nå´t innan jul annars får vi verkligen göra ett försök i mellandagarna, eller hur Linda!?

Av Sofie - 17 november 2007 09:28

Är det inte konstig? Liam har sovit jättebra hela natten men jag kan helt ärligt säga att jag inte har sovit mer än mellan 6 och 6.30


För det första kunde jag bara inte sova, tittade på klockan vid fyra och då hade jag inte somnat. Låg och tänkte på massa saker och så tänkte jag "vad skönt att Liam inte har hostat nå´t inatt", en sekund senare började han hosta och höll väl på i en timme, stackarn.


Vid femtiden fick han komma in till oss, då låg han vaken en liten stund men sen somnade han om. Ja då började båda killarna att såga timmerstockar, gud så dom snarkade! Ja då kunde jag inte sova pga det...

Men sen tillslut vid sex som sagt då somnade jag, men Liam vaknade vid halv sju, men vi låg kvar och vid sju tittade vi på lite morgontv.


Jag kan väl påstå att jag är lite trött, men det blir nog ännu värre i eftermiddag. Gäller att hålla sig sysselsatt idag så man inte däckar;-)

Av Sofie - 17 november 2007 00:03

Vilken mysig och rolig kväll vi har haft!


Vi började med middag (kom iväg lite senare än beräknat så vi hann inte med några butiker) på Café Milano. Till förrätt blev det "Buffelmozzarella med bifftomater och basilikaolja" och till varmrätt "Tunna spagetti med scampi, vittvin, chili, vitlök och zucchini".


Allt var jättegott men tyvärr tabbade sig våran servitör så det tog väldig lång tid innan vi fick in våran varmrätt. Jag var tvungen att fråga efter den 2 gånger. Med tanke på att vi hade en tid att passa så kunde vi ju inte sitta där hur länge som helst... Han ursäktade sig och sa att det hade blivit miss i kommunikationen:-( Vi hann, men det kändes dessvärre lite stressat, tråkigt när man väl är ute och äter.


Showen var kanon!!! Tänk vad många bra låtar dom har gjort. Den var både bra rent musikaliskt sen var den också jätterolig, Felix Herngren hade ju varit med på ett hörn, så det var många vitsar och filminslag med sketcher och annat skoj:-)

Det var verkligen blandad publik, men alla sjöng med i alla gamla klassiker!


Dom sa att en sak som dom hade gemensamt (Lena och Orup alltså) var deras typ av publik... den bestod mest av barn och bögar;-) hihi!


Ja en härlig kväll helt enkelt!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards