Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Sofie - 9 augusti 2007 20:54

Idag har jag verkligen tagit på mig rollen som hemmafru. Tvättat, diskat, tvättat fönster, tagit hand om barn och lagat middag. Gjorde köttfärsbiffar med vitlök och pepparsås och till det potatis. Nå´n som inte kallar mig för huslig;-)

Både Mattias och Liam åt ordentligt så jag tror middagen blev godkänd!



Av Sofie - 9 augusti 2007 16:00

Regnet kom tillbaka som jag misstänkte. Liam klättrar på väggarna när han inte kan gå ut, vi hade ytterdörren öppen för att få in lite luft, då passade han på att vara lite busig och springa ut och in i regnet!


Efter en längre stund inomhus fick Liam helt enkelt nog, så då åkte vi en snabbis hem till mamma och pappa. Miljöombyte förnöjer!

Av Sofie - 9 augusti 2007 13:55

Det finns ingen hejd på svenskarnas aptit på tofflorna av märket "Crocs", eller "Foppa-tofflan" som den heter i Örnsköldsvik.
I år väntas mer än 600.000 nya par hamna på skandinaviska fötter, mer än en fördubbling av fjolårets försäljning.

(http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5c08%5c09%5c11706&o=expressen)

Jag kan inte annat än tycka att dessa skor/tofflor eller vad man nu ska kalla dom är hemska! Dom kanske är sköna (vet inte för jag har inte provat) men det hjälper inte när dom är så fula.

Får rysningar varje gång jag ser någon som har sånna på sig, och det händer ju ganska så ofta...


Av Sofie - 9 augusti 2007 13:41

Jag har ont i huvudet, tror det beror på det konstiga vädret. Är så himla kvavt och varmt, väntar bara på att det ska börja åska. Det har regnat men just nu är det uppehåll. Mattias spelar golf idag så hoppas dom slipper oväder!

Liam ligger just nu och sover middag, själv pysslar jag lite här hemma. Hatar när det ser ut som om hemmet är på väg att förfalla...

Av Sofie - 9 augusti 2007 12:34

Liam somnade igen vid kvart över åtta och vaknade igen vid nio, då gjorde vi oss iordning och gick ut. Viggo var ute så han och Liam lekte hela förmiddagen tills det var dags att äta lunch.

Liam fick blodpudding till lunch idag och han åt med hela kroppen så det var bara att bada efter lunchen. Vi, eller jag rättare sagt, har faktiskt varit lite husliga också, tvättat, diskat, tvättat fönster och dammsugit både uppe och nere, inte dåligt va!?

Av Sofie - 9 augusti 2007 06:21

Måste förresten berömma Liam, för natten har varit riktigt bra för att vara han!

Av Sofie - 9 augusti 2007 06:17

Varför måste min lille prins vakna så tidigt på mornarna? Idag var det dags 05.50, tio minuter senare än i går men fortfarande TIDIGT! Känner mig inte på G precis, trött och tråkigt väder gör att man helst skulle vilja krypa ner i sängen igen... Men nu ska vi gå ner och leka:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards