Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Sofie - 17 augusti 2007 19:27

Idag var vi på Ica Maxi med syrran, Liam tycker väl det är sådär att handla. Men det är toppen när butiken har en så´n där banankorg där man får ta en banan till sitt barn, underlättar och känns som en helt okej muta:-)

När inköpen var klara åkte vi hem till Camilla och åt lunch, sen gick vi en sväng till "hennes" lekpark.


Eftermiddagen har vi spenderat hemma på gården, många kompisar idag som var ute:-) Det är en mamma som jag verkligen har fattat tycke för, Karin, hon är supermysig och trevlig! Hon har ju Wilhelm som är ett år äldre än Liam och sen Clara som är 7 månader. Hon kommer att vara hemma ett år till, så det är ju bra:-) Blir nog många "fikor" i höst kan jag tänka mig!


Nej nu är jag så trött så jag ska nog gå ner och lägga mig i soffan tillsammans med Mattias, kanske vi kan titta på en film. Få se om jag håller mig vaken hela filmen i så fall;-)


Av Sofie - 17 augusti 2007 09:10

I morgon kommer Anette, Laban & Molly och Malin och Peter hem till oss. Dom kommer redan på förmiddagen för killarna (minus Liam...) ska ut och spela golf. Vi tjejer och Liam får hitta på något annat skoj. Hoppas på bra väder så kanske vi kan äta lunch nere på Marinan och kanske ta en tur till badstranden, ja vi får se vad vi kan hitta på! Antar att vi "stora" tjejer kommer snacka massa strunt iallafall, vi är ganska så bra på det;-)

På kvällen ska vi äta kräftor, mums!


Ser verkligen fram emot imorgon:-)

Av Sofie - 17 augusti 2007 08:36

Igår när jag stod och lagade middag var Liam ute i hallen, jag hörde att det var någon som pratade med honom (vi hade ytterdörren öppen). Ser att det är Hanna, en tjej som bor på granngården och är 4 ½ år. Liam går in i vardagsrummet och jag ser att hon står kvar, säger då att hon får komma in om hon vill.

"Ja det var precis det jag ville, kanske jag och Liam kan rita lite tillsammans!" svarar hon.

"Liam är lite för liten för att rita, i alla fall när jag lagar mat, men ni kan ju leka något annat kanske?" föreslog jag

"Eller så kan jag vänta tills ni har ätit så kan vi rita sen!?" svarar Hanna

"Vi tar det någon annan dag istället" försöker jag

"Okej! Kom Liam så leker vi!"


Sen satt hon och Liam inne i vardagsrummet och lekte hela tiden jag lagade mat, hur bra som helst. Blivande barnvakt kanske;-)

Av Sofie - 17 augusti 2007 08:32

I natt har jag sovit 2 (!) timmar, somnade tillslut vid 4 och sedan upp vid 6, livet är en fest;-)

Känner att mina påsar under ögonen inte är 1 liters utan stora svarta sopsäckar som hänger ända ner till knäna... Man kan ju hoppas på att det mer är en känsla än att det syns jätte tydligt, hmm!

Ni som har barn som sover ordentligt kan tacka er lyckliga stjärna för jag vill lova att det är JOBBIGT att inte få sin sömn.


Ja vi har ju som sagt varit uppe en stund nu och vi är klara med morgonrutinerna. Klockan 10 idag ska vi hämta upp syrran och storhandla med henne, sen blir det nog lunch hemma hos henne.



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards